نیاز سالانه به گوشت قرمز بیش از ۹۵۰ هزار تن است

نیاز سالانه به گوشت قرمز بیش از ۹۵۰ هزار تن است
معاون امور دام وزیر جهاد کشاورزی گفت: سالانه ۸۵۰ هزار تن گوشت قرمز تولید می شود ولی نیاز کشور بیش از ۹۵۰ هزار تن است.
مرتضی رضایی روز دوشنبه در بازدید از مجتمع گوشت زیاران آبیک افزود: این میزان کمبود گوشت  هر ساله از طریق واردات جبران می شود و با وجودی که کشور ظرفیت خوبی در زمینه گوشت دارد اما در شرایط فعلی ناچار هستیم تا رسیدن به مرز خودکفایی از دام‌های خارج  نیازهای گوشتی را تامین کنیم.
وی در خصوص طرح آزمایشی پرورش گوساله نژاد شاروله فرانسه در مجتمع زیاران نی: اظهار داشت: یکی از نژادهای مهم دنیا،نژاد شاروله است که تقریباً بالای ۱۶۰۰ گرم در روز افزایش روزانه دارد و وزن کشتاری آن بالای یک تن است.
رضایی ادامه داد: ضریب تبدیلی غذایی این نژاد نسبت به نژادهای مطرح هولشتاین کمتراست یعنی راندمان غذایی بالاتری دارد و همچنین کیفیت گوشت و تردی بالاتری دارد و درصد استخوان آن نسبت به وزن لاشه پایین‌تر است.
وی گفت:این طرح به صورت آزمایشی اجرا شده و به عنوان یکی از طرح‌های مرکز اصلاح و نژاد وزارت جهاد کشاورزی است که توسعه نژادهای گوشتی از جمله شاروله است و اعتبارات توسعه ای خاص خود را دارد.
معاون امور دام وزیر جهاد کشاورزی همچنین در بازدید از مجتمع طیور زیاران آبیک نیز گفت:توسعه واحد های بوقلمون جز سیاست‌ها و اولویت های جهاد کشاورزی در تامین گوشت مورد نیاز کشور است.
رضایی خاطرنشان کرد:این مجتمع دارای بخش های مختلف است که با راه اندازی آن زنجیره تولید بوقلمون از تولید تا عرضه در این مجتمع ایجاد خواهد شد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی قزوین نیز در این بازدید نژاد گاو شاروله را جایگزین بسیار مناسبی برای سایر نژادها دانست و گفت:شرکت کشت و صنعت گوشت زیاران یکی از مجتمع‌های به نام در زمینه تولید گوشت قزمز در سطح کشور محسوب می‌شود که سالهاست فعالیت دارد.
مجتمع گوشت زیاران در زمان حاضر دارای واحد جوجه کشی،کشتارگاه، نقلیه،فارم پرورش،کارخانه خوراک دام است.
 
کلمات کلیدی نیاز سالا گوشت قرمز
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com