نهاده ها براساس مرغ تحویلی به کشتارگاه به مرغداران ارائه شود

نهاده ها براساس مرغ تحویلی به کشتارگاه به مرغداران ارائه شود
تصویر:احد آزادی‌خواه - عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس
احد آزادی‌خواه، در تشریح نظارت میدانی کارگروه ویژه کمیسیون کشاورزی از بندر امام خمینی(ره) به منظور بررسی وضعیت واردات نهاده‌های دامی، گفت: در بازدیدی که از بندر امام خمینی‌(ره) و انبارهای‌ نهاده‌های دامی این بندر با حضور مسئولین ذی ربط داشتیم در چند حوزه خلا‌ءهای جدی مشاهده شد.
عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه قانون انتزاع وظایف بخش کشاورزی باعث بروز مشکلاتی شده و باید اختیارات وزارت جهاد کشاورزی در زمینه تامین نهاده به این وزارتخانه بازگردانده شود، ادامه داد: یکی از مهمترین مشکلات در زمینه تامین نهاده دامی مورد نیاز کشور عدم اختیار کافی وزارت جهاد کشاورزی است و امروز شاهد عمق این فاجعه بودیم.
  • ماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی، گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت ارز مورد نیاز واردکننده نهاده‌های دامی را تامین می‌کند اما نظارت آن بر عهده وزارت جهاد کشاورزی است، این موضوع رانت‌هایی را به همراه دارد.
  • وی با تاکید بر اینکه راستی‌آزمایی مرغداران و دامداران باید به‌روز‌رسانی شود، عنوان کرد: ممکن است برخی دارندگان پروانه جوجه‌ریزی نهاده دریافت نمایند اما آن را به بازار آزاد عرضه و جوجه‌ها را معدوم کنند. وزارت جهاد کشاورزی باید آمار دقیقی از واحدهای فعال پرورش مرغ داشته و بر اساس آن نهاده‌ها را توزیع کند.

    خوراک پرداز هزار دشت

    عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در حال حاضر نهاده‌ها بر اساس میزان جوجه ریزی تخصیص داده می‌شود، افزود: نهاده‌های دامی باید بر اساس تعداد قطعه مرغ تحویلی به کشتارگاه اختصاص پیدا کند، این موضوع بخشی از مشکلات به وجود آمده در زمینه توزیع نهاده‌ها را برطرف می‌کند.
    آزادی‌خواه با تاکید بر اینکه براساس بازدیدهای امروز متوجه ارتباط ضعیف گمرک با سامانه بازارگاه شدیم، گفت: برخی از واردکنندگان نهاده‌های دامی بخشی از محصول وارداتی خود را از طریق بازار آزاد عرضه می‌کنند، گمرک نقش موثری در کنترل توزیع نهاده‌های دامی دارد و باید با سامانه بازارگاه همکاری بیشتری داشته باشد.
    این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، اضافه کرد: گمرک و وزارت جهاد کشاورزی باید همکاری بیشتری با یکدیگر داشته باشند و سامانه‌های خود را با یکدیگر لینک کنند.
    عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه گزارش کارگروه ویژه بررسی وضعیت واردات و توزیع نهادهای دامی هفته آینده در صحن کمیسیون ارائه می‌شود، خاطرنشان کرد: در نشست کمیسیون کشاورزی با دعوت از دستگاه‌های ذی‌ربط گزارش نهایی بررسی می شود و در صورت نیاز به قانون جدید در مجلس پیگیری می شود در غیر این‌صورت از طریق کمیسیون موضوع را پیگیری می‌کنیم
     
     
    نظر خود را ثبت نمایید
    • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
    • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
    • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
    • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
    Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com