نهاده دامی در ازای گوشت گوساله منجمد به دامداران اعطا می‌شود

نهاده دامی در ازای گوشت گوساله منجمد به دامداران اعطا می‌شود
مدیر پشتیبانی امور دام خراسان‌ جنوبی از دریافت مجوز خرید گوشت گوساله منجمد از دامداران استان خبر داد و گفت: دامداران به ازای تحویل گوشت می‌توانند نهاده دامی دریافت کنند.
مهدی روشن در نشست خبری اظهار کرد: در مورد خرید دام سبک، سازمان جهاد کشاورزی و مسئولان استانی پیگیر هستند تا موافقت وزارت جهاد کشاورزی أخذ شود.
وی با بیان اینکه در حال حاضر مجوز خرید گوشت گوساله منجمد از دامداران أخذ شده است، افزود: شرکت پشتیبانی امور دام آماده أخذ قرارداد با تشکل‌ها و واحدهای صنعتی دام در زمینه خرید گوشت گوساله منجمد است
مدیر پشتیبانی امور دام خراسان‌ جنوبی با اشاره به اینکه قیمت خرید ۸۲ هزار و ۵۰۰ تومان به ازای هر کیلوگرم است، تصریح کرد: پشتیبانی امور دام استان به ازای تحویل هر کیلوگرم گوشت گوساله منجمد سه هزار و ۸۰۰ گرم جو و هزار و ۳۴۰ گرم ذرت را با نرخ مصوب دولتی تحویل دامداران خواهد داد،
روشن با بیان اینکه سهمیه‌های قابل قبولی از نهاده دامی را در ابتدای امسال از تهران أخذ کردیم، بیان کرد: در طول سال گذشته ۳۰ هزار تن جو و ۳۳ هزار تن ذرت و ۳۲ هزار تن سویا از انبارهای شرکت پشتبانی امور دام خراسان‌جنوبی تحویل دامداران و مرغداران استان شده است.
محمدابراهیم ابراهیمی، معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی خراسان ‌جنوبی نیز گفت: ۱۴ هزار تن نهاده دامی طی فروردین ماه در خراسان‌جنوبی توزیع شد.
وی با بیان اینکه در دو سال قبل به واسطه بارندگی‌های زمستان و بهار وضعیت مراتع ما بسیار خوب و موجب افزایش حجم دام در خراسان‌جنوبی شد، افزود:  حجم توزیع نهاده دامی در فروردین ماه ۱۴۰۰ در خراسان‌جنوبی به ۱۴ هزار تن رسیده است.
وی بیان‌ کرد: پیش بینی ما این است که حجم نهاده دامی در اردیبهشت ماه به ۱۸ هزار تن برسد.
وی گفت: خرید دام در شرایط خشکسالی اقتصادی با خرید تضمینی در راستای تأمین گوشت متفاوت است و قیمت آن در حدی خواهد بود که تنها از ضرر رسیدن به دامدار جلوگیری کند.

ابراهیمی تصریح کرد: در زمینه توزیع اقلام یارانه‌دار چون نهاده دامی تلاش ما این است که با تعدد انبارها و تشکل‌های توزیع کننده از تجمع جلوگیری شود ولی می‌دانیم که حجم نهاده دولتی توزیع شده کفاف غذایی دام را نمی‌کند.
وی در زمینه تولید علوفه هیدروپونیک بیان‌ کرد: در زمینه تولید علوفه هیدروپونیک کم آب توصیه ما این است که واحدها در این زمینه برای خود مصرفی (مصرف خود واحد دامداری) وارد شوند و نگاه تجاری نداشته باشند چرا که این علوفه باید زود مورد استفاده قرارگیرند.
معاون بهبود تولید دامی جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی در زمینه سامانه بازارگاه ادامه‌ داد: در این سامانه اصل شفافیت برای مصرف کننده به همراه دارد چرا که در گذشته در زمینه نهاده‌ها دلال‌ها و واسطه‌ها ورود پیدا می‌کردند و نهاده با قیمت‌های مختلفی عرضه می‌شد.
وی به دیدار رئیس جهاد کشاورزی و نمایندگان استان با معاون وزیر جهادکشاورزی اشاره کرد و یادآور شد: در این سفر قول تأمین ۶ هزار تن جو و ۷ هزار تن ذرت علاوه بر سهمیه‌های ماهیانه داده شد.
وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته در مجموع ۸۱ هزار تن نهاده توزیع شده است که در دو تا سه ماه آخر سال به ۹ هزار تن در ماه رسید.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com