نهاده‌های دامی با ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد می شود

نهاده‌های دامی با ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد می شود
یک مقام مسئول در وزارت جهاد کشاورزی‌ از افزایش ۶۰ درصدی توزیع نهاده‌های دامی در کشور در سال جاری خبر داد و گفت: احتمال حذف ارز ترجیحی نهاده‌های دامی در سال جاری وجود دارد.

حسن عباسی معروفان سرپرست دفتر خدمات بازرگانی معاونت توسعه و بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی درباره برخی مباحث مطرح شده مبنی بر نگرانی واردکنندگان نهاده‌های دامی از تأمین ارز برای واردات این محصولات گفت: نگرانی واردکنندگان درباره حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی است و اینکه ارز ۴۲۰۰ تومانی حذف می‌شود یا نمی‌شود و بلاتکلیفی که در این زمینه برای برخی ایجاد شده است.
وی اضافه کرد: با این حال جای هیچ‌گونه نگرانی وجود ندارد چرا که تکلیف مشخص است. تا زمانی که ارز ۴۲۰۰ تومانی در اختیار وزارت جهاد کشاورزی قرار گیرد، ما همین ارز را تحویل واردکنندگان می‌دهیم و زمانی هم که ارز ۴۲۰۰ تومانی حذف شود، آنها با قیمت دیگری کالای خود را وارد می‌کنند بنابراین چه فرقی می‌کند که قیمت دلار چقدر باشد؟

سرپرست دفتر خدمات بازرگانی معاونت توسعه و بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: آخرین مباحث مطرح شده درباره ارز ۴۲۰۰ تومانی این بوده که قرار نیست امسال این ارز حذف شود اما ممکن است هر لحظه اتفاق خاصی بیفتد.
معروفان با اشاره به اینکه در زمینه گندم و دارو تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی تا آخر سال انجام می‌شود و حذف نخواهد شد، گفت: درباره کالاهای دیگر این احتمال وجود دارد که از ۱۰ روز تا یک ماه آینده اتفاقاتی صورت گیرد اما ممکن است اتفاق خاصی نیفتد.
این مقام مسئول در وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه در حال حاضر تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی برای نهاده‌های دامی انجام می‌شود، افزود: تا اطلاع ثانوی این روند وجود دارد اما درباره آینده نمی‌دانیم چه اتفاقی رخ خواهد داد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه از ابتدای سال تاکنون بیش از ۱۴ میلیون تن نهاده دامی وارد کشور شده است، گفت: تاکنون ۱۲ میلیون و ۳۵۰ هزار تن نهاده تولید کرده‌ایم که حدود ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تن آن ذرت، بیش از ۳ میلیون تن کنجاله سویا و ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تن جو بوده است.
معروفان تأکید کرد: توزیع نهاده‌های دامی در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۹.۵ درصد افزایش داشته است.

سرپرست دفتر خدمات بازرگانی معاونت توسعه و بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا با وجود این حجم افزایش تولید همچنان در برخی نقاط با کمبود مواجه هستیم؟ گفت: به دلیل اینکه ما امسال با خشکسالی شدیدی در کشور مواجه بودیم و بین سه تا چهار میلیون تن تولید علوفه در مراتع کاهش پیدا کرد که ما باید جو را جایگزین آن می‌کردیم. همچنین در حوزه تولید گندم باید ۱۰ میلیون تن گندم در کشور تولید می‌شد اما حدود ۵ میلیون تن تولید داشتیم بنابراین کاه و کُلش حاصل از گندم نیز کاهش تولید داشته و باید نهاده جایگزین می‌کردیم.
وی گفت: به طور متوسط هر ماه ۱.۵ میلیون تن نهاده در بازار توزیع خواهیم کرد.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com