نهاده‌های دامی،درانتظار انتقال از بنادر

نهاده‌های دامی،درانتظار انتقال از بنادر
فرخ منش دلیل کمبودهای موقتی نهاده‌های دامی را ضعف باربری دانست و گفت: اکنون مشکل اصلی حمل‌ونقل است که باید سازمانی، متولی امر انتقال نهاده دامی از بنادر به استان شود تا تفکر و تمرکز سازمان جهاد کشاورزی فقط در حوزه تامین نهاده دامی انجام پذیرد.
 فرهاد فرخ منش، رئیس اداره توسعه و تجارت جهاد کشاورزی خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار صبح توس، خبر کمبود نهاد‌ه‌های دامی که به نقل از آرش فرزادنیا، فعال اقتصادی در یکی از رسانه‌های مشهد منتشر شده را تکذیب و خاطرنشان کرد: بیشترین مقدار ارز دولتی در حال حاضر به نهاده‌های دامی تخصیص داده شده است و با ذخیره استراتژیک اداره پشتیبانی امور دام با کمبودی در زمینه‌های مربوط به فرآورده‌های دام و طیور و نهاده دامی مواجه نخواهیم شد.
وی افزود: طی بررسی‌های انجام شده تا اواسط و حتی پایان سال 99 نهاده‌های دامی در بنادر و مبادی ورودی کشور به اندازه کافی دپو شده است.
رئیس اداره توسعه و تجارت جهاد کشاورزی خراسان رضوی دلیل کمبودهای موقتی نهاده‌های دامی را ضعف باربری دانست و گفت: اکنون مشکل اصلی حمل‌ونقل است که باید سازمانی، متولی امر انتقال نهاده دامی از بنادر به استان شود تا تفکر و تمرکز سازمان جهاد کشاورزی فقط در حوزه تامین نهاده دامی انجام پذیرد.
وی افزود: در حال حاضر به اتحادیه دام‌وطیور ابلاغ شده است که مسئولیت جابه‌جایی نهاده مورد نیاز به استان خراسان رضوی را خودشان به عهده بگیرند که متاسفانه هزینه باربری زیادی را متحما شدند.
فرخ منش با بیان این که صادرات دام زنده و گوشت به عراق افزایشی نداشته تصریح کرد: مقدار 4 الی 5 درصد از دام تولیدی در 3 سال اخیر صادر می‌شد که طبق بررسی‌های انجام شده حتی اگر 10 درصد هم از گوشت و دام تولیدی صادر شود هیچ مشکلی در تأمین گوشت بازار‌های داخلی بوجود نمی‌آید.
وی افزود: خبر صادرات دام متاسفانه گاهی اوقات با شانتاژ‌های رسانه‌ای همراه شده و دلیل افزایش قیمت شناخته می‌شود در صورتی که نوسان قیمت گوشت ناشی از ضعف مدیریتی تنظیم بازار نبوده و تحت تاثیر فعالیت دلالان در حوزه فرآورده دامی قرار می‌گیرد.
رئیس اداره توسعه و تجارت جهاد کشاورزی خراسان رضوی در رابطه با کشتار گاو‌های مولد خاطرنشان کرد: خبر‌های ناشی از کشتار دام‌های موّلد کذب است و به دلیل حضور دام‌پزشک مستقر در کشتارگاه‌ها، گاو‌های مولد را بدون مجوز نمی‌توانند از بین ببرند.
وی پیرامون نواسانات زیاد قیمت گوشت در شرایط شیوع ویروس کرونا تشریح کرد: تاثیر شرایط کرونایی در روند کشتاردام بی تأثیر نبود و با پخش اطلاعات پزشکی ناقص خیلی از کشتارگاه‌ها عملیات کشتار را متوقف کردند و هجوم مردم در اوایل شیوع ویروس کرونا ثبات بازار فرآورده گوشتی از بین برد و روند صعودی قیمت گوشت را در پی داشت که خوشبختانه در حال حاضر قیمت‌ها ثابت مانده است.
فرخ منش با بیان اینکه جهت گیری‌های رسانه‌ها می‌تواند در افزایش قیمت تمام اقلام تاثیر داشته باشد خاطرنشان کرد: عامل اصلی افزایش قیمت در بازار فراورده‌های دامی اخبار بازار بوده و فعالیت دلالان در درجه دوم قرار دارد.
وی افزود: اصحاب رسانه و خبرگزاری‌ها  باید در جهت رفاه مردم تولید محتوا داشته باشند و از پخش اخبار کذب در جهت افزایش قیمت بازار جلوگیری کنند.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com