نمی‌توان یک باره تولید مرغ را افزایش داد

نمی‌توان یک باره تولید مرغ را افزایش داد
رئیس اتحادیه مرغداران اصفهان با بیان اینکه تقاضای گوشت مرغ در بازار چندین برابر میزان تولید بوده است، گفت: تولید گوشت مرغ را نمی توان به یکباره افزایش داد و برای اینکار باید از پیش سیاست گذاری دقیق انجام شود.
فرهاد جعفریان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: کمبود گوشت مرغ در بازار به این دلیل است که مقدار جوجه‌ریزی در ماه مشخص است به عنوان نمونه میانگین نرخ جوجه‌ریزی در استان اصفهان هفت میلیون قطعه است که منجر به تولید روزانه ۵۰۰ تن گوشت مرغ می‌شود، در چنین شرایطی بازار از مرغدار تقاضای تولید هزار تن و یا بیشتر از این مقدار در هر روز را دارد و این در حالی است که از دو ماه قبل جوجه‌ریزی شده است، در واقع فرآیند تولید گوشت مرغ همچون دوغ نیست که بتوانیم با اضافه کردن آب، حجم آن را اضافه کنیم.
رئیس اتحادیه مرغداران اصفهان گفت: گوشت قرمز و ماهی گران شده است لذا مردم گوشت مرغ را بیش از پیش مصرف می‌کنند و تقاضای بازار اکنون بسیار بیشتر از میزان تولید است که باعث افزایش قیمت گوشت مرغ شده است برای پیشگیری از بروز چنین شرایطی باید سیاست گذاران از پیش به مرغداران اعلام کنند تا میزان جوجه‌ریزی را افزایش دهند و برای افزایش جوجه‌ریزی باید نهاده بیشتری نیز توسط دولت تأمین شود.
جعفریان افزود: آخرین قیمتی که برای مرغ زنده درب مرغداری اعلام شده است، ۱۷ هزار و ۱۰۰ تومان است که توسط تولید کنندگان رعایت می‌شود، این قیمت از ۱۴ هزار و ۴۰۰ تومان در دو سه روز گذشته افزایش یافت که مشکلات به صرفه نبودن تولید را تا حدودی بر طرف کرده است.
وی تصریح کرد: افزایش تولید مرغ بدون سیاست گذاری دقیق منجر به ضرر و زیان تولید کنندگان می‌شود، زیرا مرغ کالایی نیست که بتواند روی دست تولید کننده بماند و باید عرضه شود.
رئیس اتحادیه مرغداران اصفهان همچنین درباره اخباری که مبنی بر عرضه نشدن گوشت مرغ توسط تولید کنندگان در بازار منتشر شد، اظهار کرد: مرغ گرم اگر به بازار عرضه نشود موجب زیان تولید کننده می‌شود، آن را نمی‌توان احتکار کرد.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com