نظارت های بهداشتی دامپزشکی در کهگیلویه و بویراحمد تشدید می شود

نظارت های بهداشتی دامپزشکی در کهگیلویه و بویراحمد تشدید می شود
عبدالله بهمنش اظهار داشت: زمان احرای طرح تشدید نظارت و کنترل بهداشتی بر مراکز تولید، نگهداری و عرضه فرآورده ‌های خام دامی کهگیلویه و بویراحمد از ۲۵ اسفندماه ۱۳۹۹ تا ۱۴ فروردین ماه ۱۴۰۰ است. 
وی افزود: هدف از اجرای این طرح در کهگیلویه و بویراحمد ارتقای سطح بهداشتی و حفظ سلامت و امنیت غذایی مردم استان است.  
مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: بمنظور اجرای این طرح گروه‌ های ثابت و سیار دامپزشکی در استان در ۲ نوبت کاری صبح و عصر با بازدیدهای سرزده بر مراکز تولید، نگهداری و عرضه فرآورده های خام دامی نظارت دقیق می‌ کنند. 
بهمنش عنوان کرد: مراکز تولید، نگهداری و عرضه فرآورده های خام دامی کهگیلویه و بویراحمد که مورد نظارت بهداشتی دامپزشکی این استان قرار می گیرند شامل کشتارگاه ‌های دام و طیور، سردخانه‌ های نگهداری مواد پروتئینی، مراکز عرضه ماهی و گوشت قرمز، رستوران‌ ها، هتل ‌ها، کبابی ‌ها، چلوکبابی ها، قصابی ‌ها و خودروهای ویژه حمل فرآورده ‌های خام دامی است.
وی ابراز داشت: هنگام اجرای این طرح از توان و ظرفیت دانشگاه علوم پزشکی و تعزیرات حکومتی کهگیلویه و بویراحمد نیز استفاده می‌ شود. 
بهمنش گفت: درخواست می شود که مردم کهگیلویه و بویراحمد مواد پروتئینی و فرآورده های خام دامی را از مراکز مجاز خریداری و علاوه بر خرید محصولات بسته بندی شده به تاریخ تولید، انقضا و لوگوی دامپزشکی بر روی آن نیز توجه داشته باشند. 
وی اظهار داشت: مردم کهگیلویه و بویراحمد در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی مراتب را به سامانه ارتباط مردمی دامپزشکی این استان با شماره ۱۵۱۲ گزارش دهند. 
تعداد واحدهای دامی در کهگیلویه و بویراحمد افزون بر ۲ میلیون و ۱۵۰ هزار رأس دام سبک و سنگین بوده و میزان تولید گوشت قرمز در این استان نیز سالانه ۱۴ هزار و ۸۰۰ تن است.  
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com