نظارت دامپزشکی قزوین بر فرآورده‌های خام دامی تشدید می شود

نظارت دامپزشکی قزوین بر فرآورده‌های خام دامی تشدید می شود
رئیس اداره دامپزشکی شهرستان قزوین گفت:به منظور ارتقاء سطح بهداشت و کیفیت فرآورده‌های دام و طیور نظارت بر فرآوری،تولید و نگهداری فرآورده‌های خام دامی در شهرستان قزوین تشدید می‌شود.
مهدی جلوخانی اظهار کرد:فرآورده‌های خام دام و طیور از جمله گوشت سفید و قرمز،شیر خام و سایر فرآورده‌ها از اقلام مصرفی در سبد خانوارها به شمار می‌رود که باید در زمینه تولید این گروه از مواد غذایی اهتمام ویژه‌ای صورت بپذیرد.رعایت زنجیره سرد فرآورده‌های خام دامی امری مهم و ضروری در روند نگهداری این مواد غذایی به شمار می‌رود که نظارت براین امر توسط کارشناسان دامپزشکی تشدید می‌شود.
وی افزود:نگهداری از انواع فرآورده‌های خام دامی تازه به هنگام حمل به واحدهای عرضه،اهمیت زیادی در حفظ سلامت آن دارد و چنانچه زنجیره سرد و شرایط بهداشتی به هنگام حمل رعایت نشود، حتی اگر آن فرآورده از کیفیت مطلوبی به هنگام کشتار برخوردار باشد،این حمل غیر بهداشتی خود می‌تواند موجب فساد فرآورده شده و به تبع آن درجاتی از رشد و افزایش بارمیکروبی را در پی خواهد داشت.
رئیس اداره دامپزشکی شهرستان قزوین تصریح کرد:تخلیه هرگونه فرآورده خام دامی در مقابل مراکز عرضه و در فضای باز ممنوع بوده و کارشناسان اداره دامپزشکی در صورت مشاهده این گونه تخلفات،ضبط محصولات فاسد را لحاظ و برخورد قانونی لازم را با واحد متخلف را انجام می‌دهند.
جلوخانی ادامه داد:با توجه به زمان توزیع مرغ از مبدا کشتارگاه‌های شهرستان قزوین،برخی متصدیان مراکز عرضه حضور نداشته و همین امر سبب تخلیه غیر مجاز محموله مرغ در فضای باز می‌شود که سلامت مصرف کنندگان فرآورده‌های خام دامی را به مخاطره می‌اندازد،که ضروری است متصدیان توجه لازم را نسبت به رعایت قوانین و مقررات دامپزشکی مبذول کنند.
جلوخانی در پایان از همشهریان خواست که انواع فرآورده‌های خام دامی مورد نیاز را تنها از مراکز مجاز و مورد تایید اداره دامپزشکی خریداری کنند و در صورت مشاهده تخلفات مرتبط با دامپزشکی مراتب را ار طریق سامانه پیامکی ۵۰۰۰۱۵۱۲ با دامپزشکی در میان بگذارند.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com