نرم افزار جدید برای مقابله با آفات

نرم افزار جدید برای مقابله با آفات
به منظور کنترل هر چه بیشتر آفات، یک نرم افزار جدید برای تلفن های هوشمند طراحی شده که کشاورزان و مزرعه داران را با تازه ترین دستاوردها و برآوردها در رابطه با آفت حلزون در منطقه آشنا می سازد.
در واقع، حلزون ها یکی از هزینه بر ترین آفات برای کشاورزان محسوب می شوند که هجوم ناگهانی آنها می تواند به سرعت محصولات تازه کشت شده را از بین ببرد.
مهمترین عامل کنترل آفت، زمان آغاز کنترل و اقدام شناخته شده است و اینجاست که این نرم افزار می تواند به کمک کشاورزان بیاید.
این نرم افزار برای کشاورزان این موقعیت را فراهم می سازد تا اطلاعات مربوط به موقعیت های خاص حلزون ها را ببینند، اطلاعات آب و هوایی را دریافت کنند و به کمک این اطلاعات تصمیم گیری قاطعانه ای برای استفاده از قرص های حلزون داشته باشند.
کارشناس فنی کمپانی آفت کش کشاورزی Certis اظهار داشت راه اندازی این نرم افزار در واقع نوعی به روز رسانی از برنامۀ Slug Watch بوده که 4 سال با فرستادن ایمیل کار می کرده است.
این نرم افزار با در اختیار گذاشتن اطلاعاتِ درلحظه و ارقام دقیق از سوی "اتحادیۀ مشاورین مستقل محصولات کشاورزی" به کشاورزان امکان مقایسۀ سال به سال یک منطقۀ کشاورزی را ارائه می دهد.  وی عنوان می کند: "با داشتن این خدمات در قالبِ یک نرم افزار، کشاورز در حالیکه در مزرعۀ خود قدم می زند تنها با فشردن یک دکمه از اطلاعات دقیق مربوط به وجود آفت در هر قسمت از مزرعه دست می یابد."
وی توضیح داد که این نرم افزار به کشاورز این امکان را می دهد تا روش تله گذاری خود برای از بین بردن حلزون را نیز به اطلاعات این نرم افزار بیافزاید.
همچنین وی افزود: "مزیت اطلاعات پیش بینی وضع هوا، برای تصمیم گیری قاطعانه در رابطه با استفاده از قرص های حلزون می تواند تأثیرگذار باشد. مثلاً در صورتیکه فشار هجوم حلزون ها بالا باشد و همچنین پیش بینی هوای بارانی باشد، در اینصورت به منظور گرفتن بالاترین نتیجه برای کنترل آفات، بهتر است از یک قرص حلزون فسفات فریک با دوام بالا و باکیفیت استفاده کرد."
این نرم افزار هم اکنون برای دانلود در گوشی های اپل و اندروید در دسترس است.
 
کلمات کلیدی مقابله با آفات آفات
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com