نرخ هرکیلو دام زنده سبک به 35 هزار تومان رسید

نرخ هرکیلو دام زنده سبک به 35 هزار تومان رسید
پوریان گفت: قیمت گوشت به سبب انبوه عرضه دام توسط دامداران با کاهش محسوس در بازار روبروست.
منصور پوریان، رئیس شورای تامین کنندگان دام زنده درباره آخرین تحولات بازار گوشت قرمز اظهار کرد: در حال حاضر، قیمت گوشت به سبب انبوه عرضه دام توسط دامداران با کاهش محسوس در بازار روبروست.
وی قیمت کنونی هر کیلو لاشه داخلی با دنبه را ۷۵ تا ۷۶ هزار و لاشه خارجی ۷۳ تا ۷۴ هزار تومان اعلام کرد و گفت: با توجه به شرایط کنونی عرضه پیش بینی می‌شود که قیمت لاشه در چند روز آینده مجدد در بازار کاهش یابد.
پوریان ادامه داد: هم اکنون فاصله قیمت لاشه داخلی با وارداتی به سبب اختصاص ارز نیما به یکدیگر نزدیک شده است.
رئیس شورای تامین کنندگان دام زنده با بیان اینکه کاهش قیمت در بخش گوشت گوساله بسیار چشمگیر بوده است، افزود: با توجه به افزایش واردات و توزیع مناسب در بازار، قیمت گوشت گوساله با روند نزولی قیمت در بازار روبروست.
وی نرخ کنونی هر کیلو دام زنده سبک را ۳۵ هزار تومان اعلام کرد و گفت: با اشباع شدن بازار از عرضه دام داخلی، شرایط مساعدی پیش روی بازار است.
پوریان میزان واردات گوشت در ۲ بخش گرم و منجمد را مناسب دانست و افزود: هم اکنون هر کیلو گوشت گوساله بسته بندی با نرخ ۷۴ هزار تومان در بازار عرضه می‌شود، در حالیکه در ماه‌های اخیر این نرخ حدود ۹۰ هزار تومان بود که این امر نشان می‌دهد با ازدیاد عرضه، قیمت گوشت در بازار کاهش داشته است.
رئیس شورای تامین کنندگان دام کشور ادامه داد: با توجه به حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی و ایجاد رقابت میان تولیدکنندگان و واردکنندگان، نوسانات و التهاب بازار فروکش کرده است.
رئیس شورای تأمین کنندگان دام زنده کشور در پایان با اشاره به اینکه از اواخر خرداد عرضه دام زنده به اوج خود رسیده است، بیان کرد: با توجه به وزن‌گیری مناسب دام، دامداران از اواخر خرداد اقدام به عرضه دام‌های تولیدی خود در بازار کردند که این امر در کاهش و ثبات قیمت گوشت در بازار بسیار تأثیرگذار است.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com