نخستین کشتی حامل غلات اوکراین بار خود را تخلیه کرد

نخستین کشتی حامل غلات اوکراین بار خود را تخلیه کرد
تا کنون ۱۰ کشتی باری حامل غلات، بنادر اوکراین را ترک کرده‌اند. کشتی "پولارنت" حامل ذرت صادراتی اوکراین نخستین کشتی است که اینک به مقصد رسیده و در بندر "درینجه" در دریای مرمره بار خود را تخلیه کرده است.

خبرگزاری آناتولی ترکیه روز دوشنبه ۸ اوت (۱۷ مرداد) گزارش داد که کشتی "پولارنت" با ۱۲ هزار تن ذرت اوکراین به مقصد رسیده است. این کشتی باری پنجم اوت از بندر چورنومورسک اوکراین در دریای سیاه حرکت کرد و پس از بازرسی توسط نمایندگان ترکیه، سازمان ملل، روسیه و اوکراین از طریق تنگه استانبول وارد دریای مرمره شد.

تا کنون چندین کشتی حامل غلات اوکراین نیز با عبور از تنگه‌های ترکیه راهی بازارهای جهانی شده‌اند.

کشتی "ساکورا" که بندر پیودنیج را ترک کرده حدود ۱۱ هزار تن سویا را به ایتالیا منتقل می‌کند. این کشتی در قالب یک کاروان با کشتی باری "آریزونا" همراه است که بندر چورنومورسک را ترک کرده و به سمت هلند در حال حرکت است.

کشتی "روجن" با ۱۳ هزار تن ذرت از اوکراین به مقصد بریتانیا حرکت کرده و در استانبول بازرسی شده و از تنگه استانبول عبور کرده است.

به گفته وزارت دفاع ترکیه مجموعا ۱۰ کشتی حامل غلات تا کنون بنادر اوکراین را ترک کرده‌اند.

ورود کشتی "رازونی" با ۲۶ هزار و ۵۰۰ تن ذرت به مقصد لبنان با تاخیر بیشتری همراه شده است. سفارت اوکراین بدون ارائه جزئیات، از تاخیر این کشتی خبر داده است.

وزارت دفاع ترکیه که درباره بارگیری و انتقال کشتی‌های حامل غلات مرتب گزارش می‌دهد اعلام کرد دو کشتی دیگر غلات نیز از بنادر دریای سیاه اوکراین خارج شدند. بارگیری هر دو کشتی بخشی از توافقنامه صادرات غله اوکراین از طریق دریا بین روسیه و اوکراین است.

در ۲۲ ژوئیه برای نخستین بار با میانجی‌گری سازمان ملل و ترکیه توافقنامه "اجازه صادرات غلات از بنادر اوکراین" بین اوکراین، روسیه، ترکیه و سازمان ملل امضا شد.

از سرگیری صادرات غلات اوکراین برای تثبیت قیمت مواد غذایی در بازار جهانی مهم تلقی می‌شود.

هم‌اکنون ۲۰ میلیون تن غلات اوکراین آماده صدور است. سیلوهای این کشور باید برای محصول جدید هر چه سریع‌تر تخلیه شوند. تا مدتی پیش اوکراین یکی از مهم‌ترین صادرکنندگان و تأمین‌کنندگان غلات در سطح جهانی بوده است. میلیاردها دلار درآمد اوکراین از فروش گندم و ذرت است.  
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com