ناهماهنگی جهاد کشاورزی استان و بانک کشاورزی در صدور دامدار کارت

ناهماهنگی جهاد کشاورزی استان و بانک کشاورزی در صدور دامدار کارت
جمعی از دامداران استان مرکزی از ناهماهنگی بین جهاد کشاورزی استان مرکزی و بانک کشاورزی در صدور دامدار کارت ناراضی هستند.

بعد از اجرای طرح مردمی سازی یارانه‌ها و حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی، دولت برای حمایت از مرغداران و دامداران کشور ۲۰ هزار میلیارد تومان برای بخش دام و طیور کشور اختصاص داد تا بخشی از این تسهیلات ارزان قیمت با بهره ۱۰ درصد، بخشی با بهره ۱۲ درصد و بخش دیگری از آن با بهره ۱۵ درصد به تولیدکنندگان اعطا ‌شود.
بر اساس تصمیم‌گیری‌های صورت گرفته قرار بود بانک کشاورزی این تسهیلات را به صورت سهل‌الوصول به دامداران پرداخت کند و رؤسای جهاد کشاورزی استان‌ها نیز در ارتباط مستمر با نماینده وزارت جهاد کشاورزی در بانک و معاونت امور تولیدات دامی نیز به‌صورت لحظه‌ای مسائل مربوط به این طرح را رصد و اطلاعات آن را دریافت و در اختیار وزیر جهاد کشاورزی قرار ‌دهد و همچنین برای انجام این کار در شعب بانک کشاورزی یک میز خدمت در نظر گرفته شود و به ازای هر رأس دام روستایی سنگین نیز ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان، دام صنعتی سنگین ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و دام سبک (گوسفند و بز) ۳۹۰ هزار تومان تسهیلات اعطا ‌شد.

درحالی‌که مسئولین وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرده بودند که "زمانی که یک تولیدکننده بعد از معرفی بانک برای اولین بار به شعبه مراجعه می‌کند باید تمام‌کارهای او به‌سرعت در همان مراجعه انجام شود تا او بتواند در حداقل زمان ممکن وام موردنیاز خود را دریافت کند".
مشاهدات میدانی خبرنگار دیارآفتاب حکایت از این دارد که هیچ‌یک از این اتفاقات در استان مرکزی رخ نداده است و دامداران برای دریافت دامدار کارت باید هفت‌خوان رستم را طی کنند.

یکی از دامداران در گفتگو با خبرنگار دیارآفتاب گفت: برای دریافت دامدار کارت اقدام کردم بعد از ثبت‌نام و دریافت کد رهگیری پرونده به دلیل نقض مدارک برگشت خورد با مراجعه به جهاد شهرستان اراک اعلام شد باید برگه هویت گذاری را بارگذاری می‌کردید درحالی‌که این مدرک جزو مدارک اعلامی نبود بعد از تائید و ارسال به بانک، جهاد کشاورزی اعلام کرد برای دریافت دامدار کارت به شبکه بانک کشاورزی مرکزی مراجعه کنید با مراجعه به بانک اعلام شد باید به بانک کشاورزی شهر خود مراجعه کنید به بانک کشاورزی شهر مراجعه کردم اعلام شد که ۵ روز دیگه مراجعه کنید و این مسئله همچنان ادامه دارد.
وی ادامه داد: تازه با این هم پیگیری نهایت می‌خواهند برای هر دام یک‌میلیون تومان وام بدهد اون هم با این همه تورمی که در بخش نهاده‌ها وجود دارد. گره‌ای از کار باز نخواهد کرد و احتمال قید دریافت این تسهیلات را خواهم زد و به دنبال تعطیلی دامداری خواهم رفت تا برای همیشه راحت شوم.

این موضوعات نشان می هد که بین جهاد کشاورزی استان و بانک کشاورزی ناهماهنگی وجود دارد و چوب این ناهماهنگی ها بر سر دامدار فرود می آید.مسئولین استان با مراجعه به جهاد کشاورزی شهرستان‌ها و شعب بانک کشاورزی این موضوع را می‌توانند به عینه مشاهده کنند.
 
نظرات شما
  •  

    فرزاد گفت : ۰۱/۰۳/۰۹

    ما دامداران
    خصوصا دامدار سنتی که پروانه بهره برداری نداریم و از هیچ نهادی حمایت نشدیم ورشکسته شدیم
    الان می‌خوان با یه وام اندک اونم با سود بالا مثلا چکار کنیم
    170 میش داشتی داشتم الان 36 گوسفند واسم مونده
    همه رو فروختم خرج خوراک بقیه کردم
    این خسارت رو کی میخواد پرداخت کنه
    چه اتفاقی باید بیفته تا من دوباره بشم همون دامدار سابق
    توی 4 سال کل سرمایه ای که داشتم به باد دادم
    الان اگه همه گوسفندامم بفروشم بدهی هامو نمیدم
    نمیدانم چرا مسئولین نمیخوام بفهمند
    چرا مقاومت میکنن
    چرا وقتی ماشین قیمت‌های رو به بالا میاره صادرات دارن
    ولی ما برعکس تا دلت بخواد واردات داریم
    آیا مسئولین نونی که می‌خورن حلاله؟
    من که راضی نیستم هیچوقت حلالشان نمیکنم
    خودم پدرم مادرم سلامتی و ثروتمون بخاطر بی لیاقتی مسئولین به باد رفت
    متاسفم متاسفم متاسفم واسشون

    پاسخ...
  •  

    علی حصا ی گفت : ۰۱/۰۳/۱۰

    درود بر شما. مشکل بوجود آمده برای دامداران با این تسهیلات حل نخواهد شد. همچون قرص مسکنی هست که بعد از مدت کو تاهی اثر آن از بین خواهد رفت.تازه اون مبلغ را به دلیل کمبود اعتبار، 50 درصدش رو پرداخت می‌کنند
    موفق باشید.

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com