ناظران دولتی راهی کشتارگاه‌های دام تهران می‌شوند

ناظران دولتی راهی کشتارگاه‌های دام تهران می‌شوند
مدیرکل دامپزشکی استان تهران گفت: تعدادی از نیروهای دولتی آموزش دیده‌اند تا به منظور نظارت بهتر، در کنار مسئولان فنی بهداشتی کشتارگاه‌ها قرار گیرند و کشتارگاه‌ها نمی‌توانند در برابر این تصمیم، مقاومت کنند.
ولی‌الله واعظی با اشاره به اینکه در استان تهران ۲۲ کشتارگاه دام و طیور فعالیت می‌کنند، اظهار کرد: از این تعداد ۱۲ کشتارگاه کاملاً صنعتی است. حدود ۲۲ درصد دام سبک و قریب به ۱۸ درصد دام سنگین کشور در کشتارگاه‌های استان تهران ذبح می‌شوند که این نشان از مصرف بالای فرآورده‌های خام دامی در تهران است.
وی افزود: حدود یک پنجم جمعیت ایران برابر با ۱۸ میلیون نفر در استان تهران مستقر هستند و مصرف فراورده‌های خام دامی رابطه مستقیمی با جمعیت کشور دارد. کما اینکه هم‌اکنون ۲۴ تا ۲۵ درصد تولیدات فراورده‌های خام دامی از جمله گوشت قرمز و سفید در استان تهران مصرف می‌شود. لذا برنامه‌ریزی کرده‌ایم که طبق مأموریت‌های سازمان دامپزشکی، نیروی دولتی در کشتارگاه‌های دام مستقر کنیم. مدیرکل دامپزشکی استان تهران ادامه داد: این نیروهای دولتی آموزش دیده‌اند تا درکنار مسئولین فنی بهداشتی کشتارگاه‌ها قرار گیرند و به امر نظارت بپردازند. درواقع جدای از رعایت ماده ۱۹، با استقرار نیروهای حاکمیتی خود، شرایطی را مهیا کردیم که بهتر بتوانیم نظارت‌های قبل، حین و بعد از کشتار و نگهداری در سردخانه‌ها را به صورت کامل انجام دهیم.
واعظی از تأمین بار مالی به‌کارگیری این نیروهای دولتی در کشتارگاه‌ها خبر داد و گفت: کشتارگاه‌ها نمی‌توانند در برابر این تصمیم مقاومت کنند. این جزو وظایف ذاتی سازمان دامپزشکی است و انجمن صنفی کشتارگاه‌ها نیز همکاری‌های لازم را با ما دارند.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com