نهاده‌های دامی قابل رهگیری هستند
می‌خواستند ۱۳۰ هزار تن ذرت آلوده را وارد بازار کنند

می‌خواستند ۱۳۰ هزار تن ذرت آلوده را وارد بازار کنند
رئیس سازمان ملی استاندارد گفت: ما تفاهم‌نامه‌ای با وزارت جهاد کشاورزی امضا کردیم که براساس آن در حوزه نهاده‌های دامی، کارشناسان ما به طور کامل در تمامی مبادی ورودی کشور این محموله‌ها را پیش از ورود مورد بررسی قرار می‌دهند و آنها را شناسنامه‌دار می‌کنند.
نیره پیروزبخت در خصوص واردات ذرت‌های آلوده گفت:بحث سلامت برای ما بسیار مهم است حال چه مستقیم با سلامت مردم در ارتباط باشد مانند واحدهای تولیدکننده مواد غذایی و یا به صورت غیرمستقیم مانند خوراک دام، بنابراین ما در این حوزه هیچ تعارفی نداریم و هر شخص یا نهادی که واردکننده یا تولیدکننده محصولاتی خارج از ضوابط سازمان استاندارد باشد با آن برخورد می‌کنیم و در صورت لزوم آن را رسانه‌ای نیز خواهیم کرد.

وی در خصوص ذرت‌های آلوده و ورود آن به کشور گفت: در بحث ذرت آلوده یک محموله ۱۳۰ هزار تنی توسط بخش خصوصی به کشور وارد شد که مطابق ضوابط، گمرک از ما خواست که سلامت آن را تائید کنیم. با بررسی‌های به عمل آمده توسط کارشناسان، آلودگی این ذرت‌ها بسیار بالا اعلام شد و ما به گمرک اعلام کردیم که این محموله نباید تحت هیچ عنوانی وارد بازار کشور شود. همزمان برخی افراد سعی کردند با اعمال نفوذ و فشار به روش‌های مختلف گزارش ما را بی‌اهمیت جلوه دهند، مثلا یکی از روش‌ها بدین صورت بود که می‌گفتند ما در این حوزه کمبود داریم و یا تحریم هستیم، پس اجازه دهید بخشی از آن به مصارف حیوانی برسد. اما ما زیر بار نرفتیم زیرا سلامت مردم خط قرمز ما است، ما ۳ سال ایستادگی کردیم تا نگذاریم این اتفاق صورت بگیرد.

پیروزبخت با اشاره با برنامه‌های سازمان برای پیشگیری از تکرار این تخلفات گفت: ما تفاهم‌نامه با وزارت جهاد کشاورزی امضا کردیم که مطابق آن در حوزه نهاده‌های دامی، کارشناسان ما به طور کامل در تمامی مبادی ورودی کشور این محموله‌ها را پیش از ورود مورد بررسی قرار می‌دهند و آنها را شناسنامه‌دار می‌کنند. به‌ طوری‌که اکنون با مراجعه به هر واحدی که این مواد را مصرف می‌کند، می‌توان دانست که این محموله از کدام کشور، کدام مرز و توسط چه کسی و در چه تاریخی وارد کشور شده است، از همین روی اکنون تمام نهاده‌های دامی کشور قابل رهگیری هستند.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com