مکاتبه شافعی با سران قوا برای پرداخت مطالبات واردکنندگان نهاده‌ها

مکاتبه شافعی با سران قوا برای پرداخت مطالبات واردکنندگان نهاده‌ها
رئیس اتاق بازرگانی ایران با ارسال نامه به رؤسای قوا خواستار پرداخت مطالبات ارزی ۲۶۰ میلیون یورویی واردکنندگان نهاده‌های دام و طیور شد.

در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در دهم مرداد ماه سال جاری نماینده اتحادیه واردکنندگان نهاده‌های دام و طیور ایران خواستار پیگیری مشکل ۲۰ شرکتی شد که نهاده‌های وارداتی با ارز ترجیحی را بدون دریافت ارز توزیع کرده اما با گذشت بیش از سه ماه هنوز بدهی ارزی آنها از سوی دولت تسویه نشده است.

در همین راستا غلامحسین شافعی رئیس اتاق بازرگانی ایران با ارسال نامه به رؤسای قوا خواستار پرداخت مطالبات ارزی ۲۶۰ میلیون یورویی واردکنندگان نهاده‌های دام و طیور شد.

گفتنی است؛ در متن نامه‌ای که از سوی غلامحسین شافعی رئیس اتاق بازرگانی ایران و دبیر شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی به رؤسای قوای سه‌گانه آمده است: پیرو نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی مورخ ۱۴۰۱/۰۵/۱۰ ضمن ارسال درخواست اتحادیه واردکنندگان نهاده‌های دام و طیور ایران به استحضار می‌رساند بیش از ۲۶۰ میلیون یورو نهاده دامی توسط ۲۰ شرکت بخش خصوصی به دستور وزارت جهاد کشاورزی و در راستای کاهش التهابات ناشی از تصمیم ارزشمند دولت محترم در اصلاح نظام ارزی به نرخ ارز ترجیحی تحویل واحدهای تولیدی معرفی شده توسط وزارت جهاد گردیده است.

مزید استحضار اینکه بنا بر گزارشات دریافتی مقرر بود ارز این محموله‌ها حداکثر طی ۷۲ ساعت از زمان تحویل تأمین و به این شرکت‌ها پرداخت گردد. متأسفانه با وجود گذشت ۹۰ روز از تاریخ آن و پیگیری‌های مکرر کماکان مشکل مطالبات این شرکت‌ها لاینحل مانده است.

تصدیق خواهید فرمود که عدم انجام تعهدات دولت به بخش خصوصی آثار و خسارات جبران ناپذیری برای اعتماد عمومی در پی داشته لذا از جنابعالی استدعا دارد دستور فرمائید نسبت به رسیدگی و تأمین مطالبات این بخش دستور اقدام عاجل مبذول فرمائید.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com