موردی از آنفولانزای حاد پرندگان در سیستان وبلوچستان مشاهده نشده است

موردی از آنفولانزای حاد پرندگان در سیستان وبلوچستان مشاهده نشده است
هر ساله با آغاز فصل سرما و کوچ پرندگان شاهد شیوع بیماری آنفولانزای مرغی در برخی از استان های کشور هستیم که سیستان وبلوچستان از این قاعده مستثنی نبوده و در این بین مرغداری‌های صنعتی و به خصوص مرغداری‌های مرغ تخم‌گذار بیشترین تلفات را از این بیماری متحمل می‌شوند.
آنفولانزای طیور یک بیماری ویروسی پرندگان است و از آنجایی که مرغ و خروس، بوقلمون،مرغ شاخدار،پرندگان زینتی، پرندگان وحشی و شترمرغ از پرندگان حساس به بیماری می‌باشند و همچنین پرندگان وحشی و آبزی می‌توانند بدون اینکه خود مبتلا به بیماری شوند، ویروس‌های آنفلوانزای طیور را با خود جابه جا کنند.
در همین رابطه مهدی حسینی مدیر کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار عصرهامون بیان کرد: تاکنون موردی از آنفلوانزای پرندگان در استان مشاهده نشده است.
به گفته این مسئول، همه ساله پایش و مراقبت های لازم درباره این بیماری در دستور کار دامپزشکی استان قرار دارد زیرا در این ایام شاهد مهاجرت پرندگان به سیستان و بلوچستان هستیم.
مدیر کل دامپزشکی استان مهمترین اقدامات این سازمان برای جلوگیری از بروز هرگونه بیماری را تشکیل اکیپ های مشترک با محیط زیست و تشدید مراقبت فعال در بازدیدهای میدانی از تالاب ها و زیستگاههای پرندگان مهاجر، تشدید اقدامات نظارتی بر کامیون ها و خودروهای حمل طیور و فرآورده های آن، پیگیری قضایی خودروهای متخلف حمل طیور و فرآورده های آن، پایش زیست گاههای طبیعی استان به صورت مستمر و آموزش به بهره برداران دانست.
 
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com