مهلت 2 هفته‌ای به جهاد و شرکت فرآورده‌های نفتی برای حل مشکل سوخت مرغداری ها

مهلت 2 هفته‌ای به جهاد و شرکت فرآورده‌های نفتی برای حل مشکل سوخت مرغداری ها
مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران گفت: در این ایام که مرغداران با پیک مصرف و دغدغه تامین سوخت مواجه هستند، باید سریعا اقدام صورت و مشکلات مرتفع شود تا از بروز مشکلات احتمالی، پیشگیری شود و دغدغه‌های تولیدکننده را در این بخش کاهش دهیم.
مهدی گلچوب در جلسه کمیسیون تخصصی کشاورزی، آب و منابع طبیعی که در محل اتاق بازرگانی مازندران با حضور اعضای عضو برگزار شد، اظهار کرد: برای تصمیم گیری در خصوص موارد مطروحه در این کمیسیون دو مرجع وجود دارد که یکی شورای گفت‌وگو و دیگری استفاده از ظرفیت کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید است.
وی افزود: اینکه ما در صنعت طیور رتبه نخست کشور را داریم و بایدتوجه ویژه‌ای به این صنعت شود، بر هیچ کسی پوشیده نیست.
مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران خاطرنشان کرد: ما در این خصوص یک بحث زیر ساختی داریم که باید به آن توجه کرد و دستگاه‌های متولی باید آن را برای مرغداران فراهم کنند و یک بحثی هم که در این ایام جزو مطالبات اصلی مرغداران است داریم و آن تامین و حمل سوخت است.

این مسئول ادامه داد: یکی از مباحث مطرح، سهمیه تخصصی سوخت است که اینکه کم یا زیاد است و یا باید به چه صورت باشد، باید جهاد کشاورزی طی دو هفته با انجام مطالعات و کمک از کارشناسان پاسخ آن را به ما اعلام کند تا ما مستند و همراه با استدلالات فنی و دقیق در شورای گفت‌وگو مطرح و در صورت لزوم اگر نیاز به اصلاحاتی داشت، اقدامات لازم را پیگیری کنیم.
گلچوب بیان کرد: نکته دوم اینکه ما همین مقدار سوختی که داریم هم به دلیل اشکالاتی که در شبکه وجود دارد، درست و به موقع حمل نمی‌شود و در این خصوص اگر در سامانه مشکلی وجود دارد، باید دقیق مرتفع شود.
وی تصریح کرد: در این ایام که مرغداران با پیک مصرف و دغدغه تامین سوخت مواجه هستند، باید سریعا اقدام صورت و مشکلات مرتفع شود تا از بروز مشکلات احتمالی، پیشگیری شود و دغدغه‌های تولیدکننده را در این بخش کاهش دهیم.

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران متذکر شد: اگر نیاز است شرکتی به دلایلی، نتوانست در سامانه ثبت شود، باید طوری ارتباط برقرار شود که عدم ثبت نام در یک سامانه در سایر سامانه‌ها تداخلی به وجود نیاید و مغایری پیش نیاید، اقدامات لازم انجام شود و اگر هم در سامانه تخصیص سوخت، اشکالات فنی وجود دارد و یا نیاز به بازنگری است، آن هم در دستور پیگیری قرار گیرد.
این مسئول با اشاره به اینکه سوخت 70 درصد از مرغداری‌های استان، از نفت‌گاز به گاز تغییر پیدا کرده است؛ گفت: خیلی از واحدهایی که مشمول 30 درصد باقیمانده می‌باشند، بر اساس جدول گازرسانی غالبا در مناطق کوهستانی و صعب‌العبور قرار دارند و بنابراین، همه این واحدها چند دغدغه جدی دارند که مهم‌ترین آن‌ها این است که به موقع و به مقدار کافی در فصل سرما، ذخیره سوخت داشته باشند و باید این امکان برای این واحدها فراهم شود.

گلچوب عنوان کرد: تولیدکننده واقعی هیچ‌گاه قاچاقچی نمی‌شود و باید جلوی سوء استفاده‌هایی که به نام تولیدکننده درحال انجام است، را پیشگیری کرد.
وی افزود: در خصوص حمل سوخت نیز با توجه به اظهارات مطروحه، اشکالاتی وجود دارد که باید رصد و مرتفع شود تا در فصل سرد، به موقع سوخت به دست مرغداران برسد.
مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران تاکید کرد: یک واحد تولیدی یک واحد سیار نیست و به راحتی می‌شود این مشکل را مدیریت کرد و اگر در این راستا نیاز به مجوزی است، اعلام شود تا پیگیری‌ها صورت گیرد تا این مشکل حل و فصل شود
این مسئول با بیان اینکه برای ما حتی یک اشتغال و یک تولید هم مهم است؛ اعلام کرد: شرکت پخش فراورده‌های نفتی نیز ظرف دو هفته، مدل‌های خود را برای تسهیل در حمل سوخت به ما اعلام کند تا در این امر اقدامات لازم صورت گیرد.

گلچوب یادآور شد: ما نمی‌توانیم واحدهای خود را رها کنیم و اگر نیاز است اتحادیه مرغداران هم در این مسئله ورود کند و یک خودرو به این ظرفیت فعلی اضافه شود، اقدام لازم انجام گیرد تا در این امر تسهیل صورت گیرد.
وی اضافه کرد: افزایش بهره‌وری، نوسازی و به سازی واحدها از الویت‌های ما است و با تغییر اصلاحات در واحدهای تولیدی، در میزان مصرف سوخت کاهش چشمگیری ایجاد شد که میلیاردها میلیارد هزینه، صرفه‌جویی شد.
مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران با اشاره به لزوم تخصیص اعتبارات کم بهره برای نوسازی و به سازی واحدهای تولیدی اشاره کرد: سهمیه‌هایی که بنا بر تاخیر در حمل سوخت، با اشکالاتی مواجه شد نیز به واحدها کمک شود تا در سال جاری که با کاهش نسبی دما هم روبرو هستیم، از بروز مشکلات پیشگیری شود.

این مسئول هشدار داد: هستند افرادی که به نام و در لباس تولید، قاچاق سوخت می‌کنند که می‌شود با شفافیت در سهمیه سوخت، جلوی آن‌ها را گرفت و باید بدانیم قاچاق سوخت، استان‌های مرز و غیرمرزی نمی‌شناسد و باید جلوی این کار را در هر بخشی گرفت.
گفتنی است در جلسه امروز کمیسیون کشاورزی در خصوص اقدامات زیرساختی لازم برای واحدهای مرغداری، اصلاح حمل سوخت، میزان سهمیه اختصاصی، تسهیلات کم بهره، لزوم نوسازی و به سازی واحدها و اشکالات موجود در سامانه ثبت درخواست سوخت، بحث و تبادل نظر شد و پیگیری آن به صورت ضرب الاجل به دستگاه‌های متولی، اعلام شد.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com