معرفی ١٠ شرکت خوراک دام برتر آمریکای جنوبی

معرفی ١٠ شرکت خوراک دام برتر آمریکای جنوبی
١٠ شرکت برتر آمریکای جنوبی در سال ٢٠١٧ بیش از ٢٣ میلیون تن خوراک دام تولید کرده اند. بیشترین کارخانه های خوراک مطرح این منطقه در برزیل مستقر می باشند و تعدادی دیگر در شیلی، ونزوئلا و کلمبیا مستفر می باشند.
 
١- شرکت BRF
شرکتBRF، یا Brasil Foods سابق، یک شرکت یکپارچه و یکی از بزرگترین تولید کنندگان خوراک دام در جهان می باشد. در حالی که بیشتر خوراک های تولید شده این شرکت برای جوجه های گوشتی و خوک در خود این شرکت استفاده می شود، مقداری از خوراک طیور و خوک این شرکت، به واحدهای دیگر فروخته می شود. شرکت BRF حاصل ادغام دو شرکت Sadia و Perdigao می باشد. در حال حاضر محصولات این شرکت به بیش از ١٥٠ کشور در سراسر جهان صادر می گردد. بیش از ١٠٠ هزار کارمند در ٣٥ واحد صنعتی این شرکت در داخل برزیل و ١٦ کشور خارجی ازجمله ٩ واحد تولید خوراک در آرژآنتین، ٤ واحد تولید خوراک در تایلند و یک کارخانه در انگلیس، یک واحد در هلند و یک واحد تولید نیز در امارات متحده عربی و همچنین ٤٠ مرکز توزیع این شرکت، مشغول به کار می باشند. درسال ٢٠١٧ شرکت BRF  در مجموع ١٠/٥ میلیون تن خوراک دام تولید کرده است.

٢-  شرکت Agrosuper Group
شرکت Agrosuper تولید کننده و صادر کننده مطرح مرغ در شیلی می باشد و حدود ٦٧/٥ درصد از سهم بازار داخلی مرغ و تقریباً ١٠٠ درصد سهم بازار بوقلمون این کشور در اختیار این شرکت قرار دارد. این شرکت همچنین ماهی قزل آلا و گوشت خوک تولید می کند و در مجموع پنج کارخانه تولید خوراک به منظور تولید انواع خوراک دام برای صنایع یکپارچه، تحت پوشش این شرکت قرار دارد. شرکت Agrosuper همچنین بخشی از خوراک تولیدی خود را در بازارهای خرده فروشی در شیلی عرضه کرده و بخشی را با هدف صادرات تولید می کند. در سال ٢٠١٧ گروه Agrosuper  موفق به تولید ٣/٤ میلیون تن انواع خوراک دام گردید.
 
٣- شرکت JBS S.A
شرکت  JBS دارای حداقل ٤٤ کارخانه تولید خوراک طیور و گوشت خوک می باشد که از طریق شرکت JBS آمریکا، در تمام قاره ها فعالیت می کند. این شرکت در آمریکای شمالی دارای سهام در Pride Pilgrim نیز می باشد که بطور گسترده ای گوشت مرغ ایالات متحده و مکزیک را تامین می کند و قادر به پردازش و فراوری بیش از ٣٤ میلیون پرنده در هفته می باشد. در سال ٢٠١٧ حجم تولید خوراک دام شرکت JBS به ٣ میلیون تن رسید.

٤- شرکت Aurora Alimentos
شرکت Aurora Alimentos یکی از ١٣ تعاونی کشاورزی برزیلی می باشد که گوشت خوک، مرغ، لبنیات، ماکارونی، سبزیجات و مکمل های خوراک دام را تولید می کند. شرکت Aurora محصولات خود را به حدود ٧٠ کشور در سراسر جهان صادر می کند. این شرکت ١٤ واحد تولیدی دارد: شش واحد مرغداری، هفت واحد پرورش خوک و یک واحد تولید لبنیات. این شرکت علاوه بر خوراک دامی که تولید می کند، سالانه ٥٤٠ هزار تن خوراک از سایر تعاونی های وابسته خریداری می کند. در سال ٢٠١٧ این شرکت توانست ١/٤ میلیون تن خوراک دام در ١٤ کارخانه خوراک دام خود، تولید نماید.
 
٥- شرکت Marfing Global Foods
شرکت Marfrig Global Foods یکی از مهمترین تامین کنندگان پروتئین حیوانی در جهان به شمار می رود که در ١٢ کشور فعالیت دارد. دفاتر اصلی آن در آمریکای جنوبی، آمریکای شمالی، اروپا، اقیانوسیه و آسیا مستقر می باشند. فعالیت های این شرکت به دو بخش تقسیم می شود: Keystone و گوشت گاو. بخش Keystone، که در ایالات متحده قرار دارد، محصولات پروتئینی با ارزش افزوده بالا را به فست فودها، خرده فروشی ها و صنایع فرآوری مواد غذایی عرضه می کند. بخش Keystone در هفت ایالت ایالات متحده و پنج کشور در آسیا و اقیانوسیه فعالیت دارد.
شرکت گوشت Marfrig’s که در برزیل مستقر است و حضور گسترده ای در بازارهای خارجی دارد، یکی از بزرگترین تولیدکنندگان گوشت گاو جهان می باشد، که تمرکز ویژه ای روی صادرات گوشت گاو و گوشت بره دارد. در سال 2017، شرکت Marfrig توانست در 27 واحد تولید خوراک دام خود، حدودا 1.1 میلیون تن خوراک دام  تولید نماید.
 
٦- شرکت Grupo La Caridad
شرکت Grupo La Caridad شامل شرکت های وابسته از قبیل پرورش انواع طیور، جوجه های گوشتی، تخم مرغ  و گوشت مرغ و همچنین خوراک دام، خوراک مخصوص افزایش وزن گاو و تولید گوشت خوک می باشد. این شرکت در سال ٢٠١٧ در مجموع بیش از یک میلیون تن انواع خوراک دام  تولید کرده است.
 
٧- گروه GTFoods
شرکت GTFoods Group یکی از ١٠ صادرکننده برتر مرغ برزیل می باشد که محصولات خود را به بیش از ٧٠ کشور جهان از جمله ژاپن، هنگ کنگ، قطر، عربستان سعودی، امارات متحده عربی و ونزوئلا صادر می کند. این شرکت دارای ٤ کارخانه خوراک دام می باشد و در سال ٢٠١٧ مجموعاً یک میلیون تن خوراک دام در این واحدها تولید کرده است.

8- شرکت  Italcol
شرکت  Italcol تولید کننده خوراک دام و پریمیکس برای طیف وسیعی از گونه ها، از جمله دام، اسب، ماهی و حیوانات خانگی می باشد. این شرکت دارای هشت کارخانۀ خوراک دام در کلمبیا، یک واحد تولید خوراک دام در پاناما و یک واحد در اکوادور می باشد. این شرکت نیز در سال ٢٠١٧ مجموعا یک میلیون تن انواع خوراک دام تولید کرده است.

٩- شرکت Agrobueyca
شرکت Agrobueyca یک شرکت خصوصی در زمینه تولید خوراک دام، طیور و خوک می باشد. این شرکت در سال ٢٠١٧ توانست مجموعاً ٤٨٠ هزار تن خوراک دام تولید نماید.
 
١٠- Alibem
شرکت Alibem یک مجموعه یکپارچه تولید کننده و صادر کننده گوشت خوک می باشد. شرکت Alibem در سال ٢٠١٧ در مجموع ٣٦٦ هزار تن خوراک دام تولید کرده است

تدوین :انجمن صنایع خوراک دام، طیور و آبزیان ایران
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com