مطالبه مرغداران بابت ساماندهی وضعیت تأمین نهاده‌

مطالبه مرغداران بابت ساماندهی وضعیت تأمین نهاده‌
 برخی مرغداران با حضور در وزارت جهاد کشاورزی ضمن اشاره به عدم تحویل به موقع نهاده، می‌گفتند: این موضوع موجب می‌شود آنها نهاده را از بازار آزاد به قیمت های گرانتری بخرند به همین دلیل تولید‌برای آنها از صرفه می‌افتد.

حوالی ظهر امروز تعدادی از مرغداران‌ استان‌های کشور با حضور در مقابل ساختمان 16 طبقه وزارت جهاد کشاورزی‌ اعتراض خود را در باره مشکلات تامین نهاده‌ مطرح کردند.
‌به گفته یکی از مرغداران، عدم تحویل به موقع نهاده از سوی وزارت جهاد کشاورزی‌ از اردیبهشت امسال تاکنون ادامه دارد و مشکلاتی را برای مرغداران ایجاد کرده است. ‌
به گفته حسین رحماندوست، مرغدار‌ سمنانی حاضر در این محل، ‌وزارت جهاد کشاورزی نهاده مرغداران را به موقع نمی‌دهد و آنها مجبور می شوند از بازار آزاد تهیه کنند که هزینه را برای مرغداران بسیار گرانتر و تولید را از صرفه اقتصادی خارج می‌کند. این مرغدار می‌گوید:‌ وزارت جهاد هنوز در قبال پول‌هایی که از مرغداران کشور در اردیبهشت‌ امسال گرفته به آنها نهاده نداده است.

رحماندوست می‌گوید: قبل از اصلاح ارز 4200 تومانی، مرغداران در سامانه بازارگاه وزارت جهاد کشاورزی پول واریز کرده بودند اما پس از اصلاح ارز، نهاده را به نرخ جدید یعنی با 5 برابر قیمت دادند، در حالی که باید به قیمت قبل می دادند، از سوی دیگر همان مرغ را به نرخ قبلی از مرغدار خریداری کردند. به ادعای این مرغدار،‌ پس از اصلاح ارز 4200 تومانی، قیمت خوراک دام و طیور از قبیل سویا و ذرت چندین برابر شد.

وی در باره اینکه پاسخ وزارت جهاد به خواسته‌های شما چه بوده است؟ گفت که به ما گفته‌اند بیشتر صبور‌ی کنید. این مرغدار سمنانی به مشکل دیگری هم اشاره کرد و گفت: زمانی که وزارت جهاد کشاورزی به آنها نهاده نمی‌دهد، مرغداران مجبورند از بازار آزاد به قیمت بالاتر نهاده تهیه کنند که حداقل در هر کیلو، دو هزار تومان گرانتر تمام می‌شود.
نهاده در انبار دلالان فراوان است

رحماندوست در این باره که چرا نهاده در سامانه وزارت جهاد نیست اما در بازار آزاد فراوان است؟ گفت:‌ این همواره برای ما هم سئوال است که چطور دولت می‌گوید نهاده نداریم اما در بازار آزاد فراوان دیده می شود.

این مرغدار از قیمت پایین مرغ هم گفت و گفت که با هزینه‌های بالا، تولید برای مرغدار به صرفه نیست. وی در پاسخ به اینکه دولت هفته پیش نرخ مرغ را به کیلویی 63 هزار تومان افزایش داد، آیا این نوعی حمایت از‌ تولید‌کننده ‌نیست؟ گفت:‌ ما در حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی اثبات کردیم که قیمت تمام شده کمی بیشتر است اما به ما گفتند که همراهی کنید.
مرغداران می‌گفتند حدود 13 هزار میلیارد تومان میزان پولی است که‌ به حساب بازارگاه واریز کرده‌اند اما هنوز نهاده تحویل نگرفته‌اند. بنابراین گزارش‌ «بازارگاه» سامانه‌ای است که وزارت جهاد کشاورزی اواخر دولت قبل راه‌اندازی کرد تا مرغداران و دامداران خرید نهاده خود را بدون مراجعه حضوری و از این طریق انجام دهند، آنها پول به این سامانه واریز می‌کنند و نهاده‌ را از انبارهایی که معرفی می‌شود، دریافت می‌کنند.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com