مشکل کمبود نهاده‌ دامی در سطح کشور با آزادسازی از گمرک رفع می شود

مشکل کمبود نهاده‌ دامی در سطح کشور با آزادسازی از گمرک رفع می شود
فیروزکوه- معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به کمبود نهاده های دامی به علت خشکسالی و افزایش میزان تقاضا گفت: مشکل کمبود نهاده‌ها در سطح کشور با آزادسازی از گمرک رفع می شود.

 مرتضی رضایی عصر یکشنبه در حاشیه سفر یک روزه خود به شهرستان فیروزکوه در جمع خبرنگاران با اشاره به مشکل کمبود نهاده‌های دامی در کشور گفت: متأسفانه در طی ماه‌های اخیر دامداران به ویژه در بخش روستایی به دلیل خشکسالی اخیر و افزایش میزان تقاضا با کمبود نهاده دامی مواجه شدند.
وی بیان داشت: با آزادسازی نهاده‌های دامی از گمرک و نیز رفع مشکل حمل و نقل آن به زودی مشکل کمبود نهاده‌ها در سطح کشور و به تبع آن در شهرستان فیروزکوه رفع شود.
معاون وزیر جهاد کشاورزی میزان تخصیص سهمیه نهاده‌های دامی به شهرستان را منوط به میزان جمعیت دامی شهرستان دانست و عنوان داشت: باید سرشماری دقیقی از جمعیت دامی شهرستان صورت گیرد و حسب اطلاعات ثبت شده سهمیه مورد نظر برای دامداران بویژه در ۶ ماهه دوم سال که دسترسی به مراتع کمتر است در نظر گرفته شود.
وی در پایان به مشکلات دو مجتمع تجمیعی دامداری در این شهرستان اشاره کرد و یادآور شد: پیگیری در خصوص مشکلات این دو مجتمع که عمدتاً ناشی از عدم صدور پروانه است در دستور کار قرار خواهد گرفت تا به زودی شاهد اجرای طرح تجمیعی دامداری‌های صنعتی و متمرکز کردن دامداری سنتی و به موازات آن توسعه دامداری منطقه باشیم.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com