رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس هشدار داد
مشکل جدی استان فارس در توزیع نهاده های دامی

مشکل جدی استان فارس در توزیع نهاده های دامی
رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: استان فارس بیشترین نهاده های دامی را دریافت کرده اما اگر در توزیع دچار مشکل هستیم، باید برای آن چاره اندیشید.

 محمد جواد عسکری رئیس کمیسیون کشاورزی و آب مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مشکلات و کاستی های جامعه عشایر احصا شده است، افزود: برای انتقال آب عشایر، استمهال وام، مدرسه و... بودجه خوبی گذاشته شده است تا برای ایشان انگیزه ایجاد شود.

وی افزود: پیشنهاد بنده ایجاد یک شورای راهبردی در فارس برای عشایر است تا آنجا که نیاز به اصلاح قانون، استفساریه، به روز کردن قوانین و ... وجود دارد، اقدام کنیم.

عسکری همچنین به بحث خشکسالی اشاره کرد و گفت: دولت سیزدهم مجدانه پای کار است و ما نیز در کمیسیون راهکارها را ارائه داده ایم.

عضو مجمع نمایندگان فارس با بیان اینکه بروکراسی های اداری را نیز به نوعی برداشته ایم، افزود: وزارت جهاد را مکلف کرده ایم که یک میلیون و پانصد راس دام عشایر را خریداری کند.

این نماینده مجلس در مورد صادرات دام عشایر نیز گفت: با دعوت از مسوولان در مرزهای جنوب و جنوب غرب کشور 5نقطه را برای صادرات دام تعیین کردیم و این مساله برای ما مهم است که موضوع را با رئیس جمهور و حتی دفتر رهبری مطرح کردیم.

او ادامه داد: در خصوص تعیین تکلیف مراتع و چراگاهها، به دولت اعلام کردیم همه اراضی کشور سند دار شود تا پس از انجام این مهم، به یک تصمیم درست و منطقی برسیم.

عسکری با بیان اینکه دولت سیزدهم ماهیانه هزینه بسیاری برای پرداخت بدهی دولت قبل پرداخت کرده است، همچنین گفت: در بحث آنتن دهی و آب و برق عشایر نیز دستگاههای متولی را سرخط کردیم تا در سریع ترین زمان ممکن مشکل را حل کنند.

نماینده داراب و زرین دشت در مورد مشکلات مطرح شده در استان فارس نیز گفت: برگزاری جلسات ماهیانه در استان را مد نظر داریم تا مشکلات را جمع بندی و در راستای حل آن اقدام کنیم.

عضو مجمع نمایندگان فارس همچنین با تاکید بر دانش بنیان کردن بخش کشاورزی نیز گفت: به زودی از دستاوردهای این حوزه رونمایی خواهیم کرد و اتفاقات بسیار خوبی را شاهد خواهیم بود.

او در مورد بیمه محصولات کشاورزی نیز گفت: قرار شده بیمه عشایر را به صورت خاص ببینند تا عشایر با انگیزه و اعتماد بیشتری به تولید ادامه داد.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com