مشکلات توزیع نهاده‌های دامی حل شد

مشکلات توزیع نهاده‌های دامی حل شد
دبیر ستاد تنظیم بازار اعلام کرد که مشکلات توزیع نهاده‌های دامی حل شده و در حال حاضر ۱۰۰ درصد نهاده‌های دامی تأمین شده و تولیدکنندگان می‌توانند محصولات خود را به قیمت مصوب عرضه کنند.
عباس قبادی در نشست کارگروه تنظیم بازار روند تغییر قیمت کالاهای اساسی را با ثبات توصیف کرد و گفت: گزارش بانک مرکزی از وضعیت تخصیص ارز نیمایی نیز حاکی از آن است که سقف تخصیص ارز به کمتر از یک ماه رسیده که تحول خوبی در سیستم بانکی است.
وی همچنین با بیان اینکه روند ترخیص کالا از گمرکها عادی شده است، اظهار کرد: خروجی کالا در بنادر زودتر به مقاصد حمل می‌شود و در نتیجه در هفته‌های گذشته ثبات نسبی بر بازار حاکم بود. همچنین گزارش‌ها حاکی از ثبات نسبی در عرضه و تقاضای محصولات پتروشیمی است.
این مقام مسئول در ادامه با اشاره به مشکلات تامین ارز واردات برای محصولاتی از جمله کره، تصریح کرد: واردات کره از ۵۰ هزار تن به ۵ تن و واردات گوشت قرمز از بیش از ۸۰۰ هزار تن به کمتر از ۱۰۰ هزار تن در سال رسیده است که نشان از رشد تولید در کشور دارد.
قبادی همچنین با بیان اینکه در هفته‌های اخیرمشکلاتی در بخش تولید و عرضه تخم مرغ ایجاد شده بود، گفت: برای افزایش تولید جوجه یک‌روزه، اختلافات برطرف شده و تصمیمات نهایی درباره عدد تولید گرفته شده است.

وی اضافه کرد: بحث میوه شب عید هم در دستور کار قرار گرفته است.
 این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که از اوایل آذر ماه  قیمت هر کیلو مرغ گرم در خرده فروشی‌های سطح شهر تهران به بیش از ۳۰ هزار تومان رسیده است. این در حالیست که اواخر مهر ماه کارگروه تنظیم بازار استان تهران قیمت هر کیلوگرم مرغ گرم را ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان تصویب کرده بود. در نهایت با عرضه مرغ تنظیم بازاری از اوایل هفته گذشته قیمت مرغ در خرده فروشی های سطح شهر تهران به ۲۲ تا ۲۴ هزار و۹۰۰ تومان رسید.
همچنین با وجود اینکه بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار باید قیمت هر شانه تخم مرغ ۳۰ عددی بسته بندی شناسنامه دار دارای زنجیره سرد حداکثر ۳۱ هزارتومان باشد، در هفته‌های گذشته این محصول گران‌تر از نرخ مصوب عرضه شده و قیمت هر شانه تخم مرغ در خرده فروشی ها ۴۰ هزارتومان شده است که البته در برخی از مغازه ها این قیمت حدود ۲۰۰۰ تومان کمتر یا بیشتر است.
 
نظرات شما
  •  

    مرغدار گفت : ۹۹/۱۰/۰۳

    در تاریخ 99/9/8 جوجه ریخته در تاریخ 99/9/17 سهمیه ذرت خود را به مقدار 25 تن از یک شرکت معروف خرید کرده تا تاریخ 99/10/3 هنوز ذرت برای ما ارسال نشده مجبور به خرید ذرت از بازار ازاد به قیمت 4200 تومان شدم چگونه مشکل توزیع نهاده حل شده است

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com