مشوق‌های صادراتی تخم‌مرغ برای حمایت از تولیدکنندگان است

مشوق‌های صادراتی تخم‌مرغ برای حمایت از تولیدکنندگان است
مدیر عامل اتحادیه مرغداران مرغ تخم‌گذار خراسان رضوی گفت: در نظر گرفتن مشوق‌های صادراتی برای صادرات محصول تخم‌مرغ با هدف حمایت از مرغداران و تولیدکنندگان در این بخش است.

سید حسین موسوی‌نژاد روز افزود: با آزادسازی نرخ ارز قیمت خوراک طیور حدود ۳ و نیم برابر افزایش یافت، در حالیکه قیمت هر کیلوگرم تخم‌مرغ درب مرغداری به ارزش ۳۵ هزار تومان تعیین شد که البته هیچ گونه همخوانی با هزینه های تولید کننده ندارد.
وی با اشاره به اینکه برای حفظ گله و ترغیب مرغداران برای ادامه فعالیت باید حمایتهای لازم از این قشر صورت گیرد، ادامه داد: به طور قطع کشتار مرغهای تخمگذار می‌تواند تهدیدی جدی برای تامین تخم‌مرغ به ویژه در نیمه دوم سال با توجه به افزایش تقاضای مصرف، باشد.

 مدیر عامل اتحادیه مرغداران مرغ تخم‌گذار خراسان رضوی تاکید کرد: هرگونه حذف گله از سوی مرغداران غیر اصولی است، بنابراین باید حمایتهای لازم از تولیدکنندگان در این زمینه انجام شود.

موسوی‌نژاد تاکید کرد: شرکت پشیبانی دام نیز در چنین شرایطی دارای وظیفه ذاتی برای حمایت از تولیدکنندگان است، حال آنکه به قیمت بسیار پایین‌تر اقدام به خرید می‌کند.

وی در زمینه تامین دان و نهاده مورد نیاز طیور نیز گفت: خوشبختانه بارگزاری نهاده در سامانه بازارگاه انجام شده و تنها مشکل تامین نقدینگی از سوی مرغدار است که آنهم با پرداخت تسهیلات به تولیدکنندگان در حال رفع است، اما آغاز دیرهنگام تسهیلات و البته متمرکز شدن پرداخت تسهیلات در بانک کشاورزی و ترافیک بالا در این زمینه موجب کندی روند اعطای تسهیلات شده است.
وی تاکید کرد: با توجه به تولید مازاد بر نیاز تخم‌مرغ در استان، دولت برای حمایت از مرغداران با توجه به اینکه نیاز برخی استانها هم از خراسان رضوی تامین می‌شود باید چاره اندیشی کند.
 مدیر عامل اتحادیه مرغداران مرغ تخم‌گذار خراسان رضوی اظهارکرد: در نظر گرفتن مشوقهای صادراتی برای صادرات این محصول خود می‌تواند نوعی حمایت از تولیدکنندگان باشد.
هم اکنون ۲۶۰ واحد مرغ تخم‌گذار با ظرفیت ۱۱ میلیون قطعه در هر دوره در خراسان رضوی فعالیت دارند.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com