رییس سازمان دامپزشکی کشور:
مسئولیت سلامت تولید به مدیر عامل و مسول فنی بهداشتی باز خواهد گشت

مسئولیت  سلامت تولید به مدیر عامل و مسول فنی بهداشتی باز خواهد گشت
دکتر علیرضا رفیعی پور گفت: شما با تولید سالم  خود به کمک امنیت غذایی و علم دامپزشکی آمده اید.
وی عنوان داشت: خط مقدم امنیت غذایی، تولید انواع خوراک دام و موارد مشابه است لذا خوراک سالم برای ما مهم تر از دام سالم است چرا که خوراک سالم، دام سالم را هم به ارمغان می آورد.
رفیعی پور افزود: با خوراک سالم وبهداشتی می توان به کاهش بیماری ها کمک کرد و لذا کنترل و پیش گیری و مبارزه با بیماری ها تسهیل می شود.
وی گفت: در کارخانه های دام و طیور کشور ظرفیت تولید 19 میلیون تن داریم که در حال حاضر با ظرفیت 10 میلیون تن در حال فعالیت هستند.
رفیعی پور یادآور شد: سازمان دامپزشکی کشور طی سال گذشته تمام تلاش خود را کرده تا از دستورالعمل های زاید و دست و پاگیر تولید کننده را خلاص کند و در تلاش هستیم تا امکان واردات نهاده ها را برای تولید کنندگان فراهم کنیم تا تولید برای ایشان مقرون به صرفه باشد.
وی افزود: در حوزه واردات بیش از 460 شرکت داریم و در حوزه تولید 260 شرکت لذا باید رقم تغییر کند و وارد کننده خود نیز تولید کننده شود؛ معتقدم بازرگانی باید در اختیار تولید کننده قرار گیرد.
رییس سازمان دامپزشکی کشور اعلام داشت: ما در کنار دفاع از حوزه صنعت در تلاش هستیم تا هزینه های تولید را کاهش و میزان کمی و کیفی آن را افزایش دهیم.
وی خطاب به مدیران دامپزشکی حاضر در جلسه گفت: ارزیابی میدانی را از تولید تا مصرف انجام دهید.رفیعی پور خاطرنشان کرد: شما با دو بازار داخلی و کشورهای منطقه روبرو هستید و به ویژه در کشورهای منطقه می توانید توسعه فعالیت های بازرگانی را داشته باشید.
وی گفت: بایستی در بحث آمایش سرزمینی ورود پیدا کنیم و با این دیدگاه به تولید و ایجاد مگا فارم ها بیندیشیم و نیز باید به سمت کشت فرا سرزمینی رفته و به افزایش کمی و کیفی تولیدات کمک کنیم چرا که این موضوعات،  یک راه برون رفت دولت از مشکلات است.
رفیعی پور افزود: از فرصت عالی بازار افغانستان غافل نباشید وهمچنان با تولید محصولات سالم و با کیفیت به جلب اطمینان بازرگانان این کشور همت داشته باشید.
وی گفت: افزایش صادرات خوراک دام استاندارد ایران به افغانستان در امنیت غذایی آن کشور و سلامت مردم افغانستان نیز کمک خواهد کرد.
دکتر احمد شریعتی مدیر کل دامپزشکی استان خراسان رضوی نیز یادآور شد: اگر صنایع می خواهند موفق شوند باید در مسیر ارتقای کیفیت و افزایش تلاش خود گام بردارند.
وی افزود: تمام تلاش خود را در جهت حمایت از تولیدات و نیز تسهیل در صادرات خوراک دام و طیور انجام خواهیم داد و در این مورد تابع دستورالعمل های کشوری هستیم.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com