مسؤولان به داد دامداران برسند

مسؤولان به داد دامداران برسند
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی گفت: با اینکه خشکسالی است باید مسوولان از نزدیک با رصد و پیگیری بروند و درد دامداران را بشنوند؛ گرانی نهاده‌های دامی و ارزانی گوشت دام باعث شده دام مولد هم فروخته شود که موجب مشکل در سال‌های آینده است.
حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه در آستانه سالروز نماز جمعه، اظهار کرد: در دوران غیبت، نماز جمعه واجب تأخیری است و مورد تأکید است چون برکات زیادی دارد و کسی که به نماز جمعه می‌رود فرشتگان زیادی برای وی دعا خواهند کرد.
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی در خطبه دوم، ضمن تبریک پیشروی امام هادی(ع)، تصریح کرد: در زمان امام هادی(ع) بهترین فرصت ایجاد شد تا امامت تبلیغ و تبیین شود و این فرصت از زمان امام رضا(ع) پیش آمده بود.
وی ادامه داد: در زیارت جامعه کبیره که از امام هادی(ع) به دست ما رسیده به صراحت از امامت ائمه(ع) یاد شده و در آن به امامت ایشان شهادت می‌دهیم.
حجت‌الاسلام نوری با اشاره به عید غدیر افزود: عید ولایت در پیش است که مقام معظم رهبری در مورد آن گفته‌اند: غدیر می‌تواند محور تمام وحدت مذاهب باشد؛ اگر به چند نکته توجه شود محور وحدت بودن غدیر روشن خواهد شد.
وی عنوان کرد: در خطبه غدیر بحث محبت اهل بیت(ع) مطرح شده که می‌تواند محور وحدت باشد و نکته دوم مرجعیت ائمه است که باز هم بین مذاهب در این موضوع توافق وجود دارد و نکته سوم مناسک غدیر است به عنوان مثال سفره غدیریه که در استان و پس از آن کشوری شد و نکته آخر ولایت امام علی(ع) که موجب وحدت است.


وی گفت: اختلاف از تعصب، جهل، توهمات غلط و بیجا بر می‌خیزد و اگر از شائبه‌های غیرمنطقی دست برداشته و به منابعی که شیعه و سنی قبول دارند مراجعه کنیم ولایت امام علی(ع) موجب وحدت خواهد بود.
امام جمعه بجنورد در خصوص دولت جدید نیز خاطرنشان کرد: مردم با امید در انتخابات شرکت کردند که مشکلات دولت قبلی جبران و اشتغال افزایش یابد؛ این دولتی که محرومان و جوانان به آن امید بسته‌اند اجازه دهیم در انتخاب مشاورین و وزرایش تصمیم‌گیرنده باشد و مقام معظم رهبری نیز اشاره کردند که ستادها و نمایندگان نباید برای انتخاب مهره‌ها در استان‌ها سهم‌خواهی کنند و تحت فشار قرار دهند و اینطور نباشد هر مجموعه به فکر آمدن نیروی خود باشد.
وی در خصوص کمبود نهاده‌های دامی انتقاد کرد و گفت: با اینکه خشکسالی است باید مسوولان ازنزدیک با رصد و پیگیری بروند و درد دامداران را بشنوند و پیگیر باشند؛ گرانی نهاده‌های دامی و ارزانی گوشت دام باعث شده دام مولد هم فروخته شود که موجب مشکل در سال‌های آینده است.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com