مرغ هورمونی نداریم

مرغ هورمونی نداریم
رئیس سازمان دامپزشکی با بیان اینکه امکان استفاده تجاری از هورمون در مرغداری‌ها وجود ندارد، از اجرای طرح‌هایی برای محدودیت مصرف دارو در مرغداری‌ها خبر داد.

سید محمد آقامیری در برنامه "صف اول" شبکه خبر، استفاده تجاری از هورمون در مرغداری‌ها را به دلیل هزینه بالای آن غیرممکن خواند و گفت علت رشد نسبتا سریع جوجه‌های گوشتی در مرغداری‌ها رژیم غذایی است.

رئیس سازمان دامپزشکی تصریح کرد: اینکه بعضی اوقات گفته می‌شود که این مرغ هورمونی است، حرف درستی نیست.

وی با بیان اینکه ما اصلاً از چه هورمونی باید برای مرغ استفاده کنیم؟ اظهار داشت: هورمون رشد یا هر هورمون دیگر به قدری گرانقیمت است که بهای یک گرم آن از کل قیمت مرغ بیشتر می‌شود.

آقامیری درباره علت رشد سریعتر جوجه‌ها در مرغداری‌ها نسبت به مرغ‌های خانگی، اظهار داشت: در این صنعت که مدام در حال پیشرفت بوده، با کمک اساتید جیره نویس و متخصصان این حوزه، جیره غذایی مشخصی برای جوجه‌ها نوشته می‌شود که با آن، یک جوجه یک روزه ۴۰ گرمی، مثلاً تا ۵۰ روز به وزن دو و نیم کیلوگرم می‌رسد.

وی افزود: این کار به این معنی نیست که گفته شود هورمون تزریق شده است.

رئیس سازمان دامپزشکی درباره جدیدترین اقدامات این سازمان برای حفظ سلامت غذایی جامعه، اظهار داشت: از جمله اقدامات سازمان دامپزشکی این بوده که مقرر شده یک هفته قبل از عرضه مرغ به بازار، مرغدار حق استفاده از آنتی بیوتیک برای مرغ‌ها را ندارد.

وی افزود: همچنین طرح پی ام اس نیز اجرا می‌شود و بر اساس آن، هر دارویی که استاندار‌های لازم را نداشته باشد، از بازار جمع آوری می‌شود.

آقامیری گفت: در این طرح، ماده مؤثره دارو‌ها و مکمل‌ها بررسی می‌شوند و تاکنون بالغ بر دو هزار مورد، جمع آوری شده است.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com