مرغ بدون آنتی بیوتیک در مازندران تولید می‌شود

مرغ بدون آنتی بیوتیک در مازندران تولید می‌شود
مدیر کل دامپزشکی مازندران از تولید مرغ بدون آنتی بیوتیک در این استان خبر داد.
مجید مختاری اظهار کرد: نخستین پروانه تولید مرغ بدون مصرف انتی بیوتیک در طول دوره پرورش برای یک واحد مرغداری در شهرستان ساری صادر شد.
وی افزود: با انجام ازمایش های لازم در دوره پرورش برای این واحد گوشتی، به زودی شاهد عرضه نخستین مرغ تولید شده بدون مصرف انتی بیوتیک در مازندران خواهیم بود.
مختاری با دعوت از سرمایه گذار ان و تولیدکنندگان جهت گسترش پرورش تولید مرغ عاری از آنتی بیوتیک، آن را گامی موثر در جهت ارتقا سلامت جامعه و اقتصاد از طریق کاهش مصرف دارو و کاهش مقاومت های دارویی ناشی از مصرف بی رویه و غیراصولی داروها بالاخص انتی بیوتیک ها دانست و گفت: اداره کل دامپزشکی مازندران امادگی دارد تا توان علمی و اجرایی خود را جهت تولیدات سلامت محور از طریق آموزش و ترویج در اختیار بهره برداران قرار دهد.
وی افزود: پیش بینی می شود در نخستین دوره پرورش مقدار 20 تن گوشت بدون مصرف انتی بیوتیک تولید و به بازار عرضه شود.
مختاری گفت: اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی دامپزشکی مازندران با صدور مجوز و سرکشی از واحدهای مد نظر و همچنین با نمونه برداری و انجام آزمایشات لازم پس از تائید مرغ بدون آنتی بیوتیک اجازه مصرف را صادر می کند.
مدیرکل دامپزشکی مازندران از تولیدکنندگان مرغ گوشتی خواست تا در صورت تمایل می توانند با مراجعه به اداره کل و درخواست کتبی در این خصوص اقدامات لازم را معمول دارند.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com