مرغداران ۵۰ درصد نهاده‌ها را آزاد تهیه می‌کنند

مرغداران ۵۰ درصد نهاده‌ها را آزاد تهیه می‌کنند
مدیر امور طیور سازمان جهادکشاورزی استان همدان با تأکید بر اینکه کمبود جوجه‌ریزی در استان نداریم، گفت: مرغی که امروز وارد بازار می‌شود، مربوط به جوجه‌ریزی ۴۰ روز قبل است و در ماه‌های گذشته هم کمبود جوجه‌ریزی نداشتیم.
علیرضا قراگوزلو با بیان اینکه ماهانه دو میلیون و ۲۰۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی در استان همدان صورت می‌گیرد، اظهار کرد: در شهریور امسال دو میلیون و ۱۷۶ هزار قطعه جوجه‌ریزی در سطح استان صورت گرفته که ۱۶ درصد افزایش داشته است.
وی با اشاره به اینکه موضوع قیمت مرغ مربوط به استان نیست بلکه کشوری است، تصریح کرد: میزان جوجه‌ریزی شهریورماه نه تنها جوابگوی نیاز استان بوده بلکه ۱۵ درصد مازاد بر نیاز است ضمن اینکه جوجه‌ریزی کم نبوده فقط در نیمه دوم مرداد کم داشتیم.
این مقام مسئول یادآور شد: بالا رفتن قیمت مرغ مربوط به کمبود جوجه‌ریزی‌ها نبوده بلکه بحث قیمت تمام شده است به طوریکه قیمت دارو، واکسن، اسیدهای آمینه، ذرت و سویا و تجهیزات بسیار بالا رفته و تمام این موارد از آیتم‌های تأثیرگذار بر قیمت تمام شده است.
قراگوزلو با تأکید بر اینکه فقط ذرت و سویا نهاده محسوب نمی‌شود، ادامه داد: ما فقط شاید در حدود ۵۰ درصد نهاده‌ها را به مرغداران داده باشیم و بقیه را باید به صورت آزاد تهیه کنند.
وی با بیان اینکه امروز مرغداران ما در فضای پرریسک تولید می‌کنند، افزود: در بازار شب عید که شیوع کرونا رخ داد، بسیاری از مرغداران ورشکست شدند و برخی هنوز به چرخه تولید بازنگشتند.
مدیر امور طیور سازمان جهادکشاورزی استان همدان در پایان با تأکید بر اینکه سازمان صمت و بانک مرکزی نهاده های مرغداران را تأمین کنند، اظهار کرد: تولیدکنندگان ما آماده به کار هستند اما خواسته آنها نهاده‌هاست.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com