مرغداران معتقدند قیمت مصوب مرغ ۲۰ هزار تومان است

مرغداران معتقدند قیمت مصوب مرغ ۲۰ هزار تومان است
معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت اصفهان با بیان اینکه به دلیل افزایش قیمت و کمبود نهاده ها و کاهش جوجه ریزی قیمت مرغ بالاتر از نرخ مصوب است، گفت: در حال حاضر مرغداران معتقدند که قیمت مصوب مرغ باید ۲۰ هزار تومان باشد.
اسماعیل نادری ، با اشاره به اینکه فرش دستباف یکی از اصلی ترین مباحث در حوزه معاونت بازرگانی سازمان است، اظهار کرد: در صورت تعامل و کمک شورای شهر و شهرداری اصفهان، با حمایت از تشکل ها در حاشیه شهر اصفهان، کارگاه های قالیبافی راه اندازی شود تا از این طریق بتوان به اشتغال کشور و توانمندسازی خانواده کمک کنیم.
وی با در ادامه به وجود ۸۷ هزار واحد صنفی در شهر اصفهان اشاره کرد و گفت: بالای ۹۰ درصد واحدهای صنفی در شهر اصفهان واقع هستند و در این میان با برخی صنایع و اصناف آلاینده مزاحم و نیمه مزاحم روبرو هستیم.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت اصفهان با بیان اینکه ۵ هزار واحده آلاینده در اصفهان داریم، تصریح کرد: سازمان صمت با مشارکت شهرداری و شورای شهر اصفهان به دنبال احداث و راه اندازی شهرک های صنفی برای ساماندهی مشاغل مزاحم است و ضرورت دارد ۲۵۰ هکتار زمین با اولویت جانمایی صنوف مشکل دار به این بحث اختصاص یابد.
وی تصریح کرد: در حال حاضر سازمان صمت برای ۹ صنف همچون ریخته گری، سنگ بری، سنگ کوبی و ... در محدوده شهر اصفهان پروانه کسب صادر نمی کند و آنها باید در شهرک های صنعتی مستقر شوند.

نادری تاکید کرد: به طور قطع مشاغل مزاحم را باید از شهرها دور کنیم و برای ارائه خدمات مناسب به مردم آنها را در محدوده نزدیک شهر اصفهان مستقر کنیم.
وی همچنین درباره گرانی برنج در بازار، اظهار کرد: پیش از این برنج با ارز دولتی ۴۲۰۰ تومان وارد می شد، اما وقتی که فروش نفت نداشته باشیم، ارز دولتی هم نخواهیم داشت و ناچار به استفاده از ارز نیمایی هستیم.
به گفته معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت اصفهان، پیش از این قیمت هر کیلو برنج با ارز دولتی بین ۷ تا ۸ هزار تومان و اکنون با ارز نیمایی ۱۵ هزار تومان است.

وی درباره گرانی مرغ نیز، توضیح داد: حدود پنج ماه به دلیل کرونا در بحث مرغ با سرکوب قیمت مواجه بودیم و این محصول زیر قیمت مصوب بازار یعنی ۱۲۹۰۰ به فروش می رفت، اما اکنون به دلیل افزایش قیمت و کمبود نهاده ها و کاهش جوجه ریزی قیمت مرغ بالاتر از نرخ مصوب است.
نادری با تاکید بر اینکه به دنبال تنظیم بازار مرغ هستیم، یادآور شد: در حال حاضر مرغداران معتقدند که قیمت مصوب مرغ باید ۲۰ هزار تومان باشد.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com