مرغ گرم تا تعیین تکلیف نهایی 11500 تومان عرضه می شود

مرغ گرم تا تعیین تکلیف نهایی 11500 تومان عرضه می شود
استاندار زنجان با تاکید بر ضرورت نظارت جدی بر بازار به خصوص در روزهای پایانی سال، گفت: مرغ گرم باید به قیمت 11 هزار و 500 تومان عرضه شده و کشتارگاه ها نیز در این رابطه همکاری لازم را داشته باشند.
با توجه به افزایش قیمت ها و ضرورت تامین اقلام معیشتی با قیمت مناسب، نظارت جدی بر بازار بیش از پیش احساس می شود. از این رو دوازدهمین جلسه کارگروه تنظیم بازار و کمیسیون هماهنگی تعزیرات استان زنجان، شامگاه چهارشنبه به ریاست استاندار تشکیل شد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با اشاره به مصوبات آخرین جلسه ستاد تنظیم بازار کشور گفت: بر این اساس، قیمت مرغ گرم در تمام مناطق کشور، 11 هزار و 500 تومان ابلاغ شده است.
ناصر فغفوری خاطرنشان کرد: با همکاری تمام مسئولان و با نظارت و بازرسی انجام شده، مرغ گرم در استان زنجان به این قیمت عرضه می شود اما قیمت مرغ در برخی استان ها بالاتر از این میزان است.
وی همچنین در خصوص تامین آرد نانوایی های آزادپز استان گفت: آرد مورد نیاز واحدهای آزادپز استان، حدود 3 هزار تن در ماه است اما طبق اعلام ستاد تنظیم بازار کشور، یک هزار و 700 تن، تخصیص خواهد یافت که این امر، نانوایی ها را با مشکل مواجه می کند.
فغفوری افزود: طبق هماهنگی های انجام شده با شرکت غله استان، 500 تن آرد برای نانوایی های آزادپز تامین شد تا تعطیلات اخیر سپری شود.
رئیس اتحادیه مرغداران استان نیز گفت: قیمت مرغ خیلی پایین است و با توجه به گران بودن نهاده ها امکان عرضه مرغ وجود نخواهد داشت که این موضوع با واکنش جدی استاندار رو به رو شد.

وظیفه مسئولان، ایجاد آرامش در جامعه است
استاندار زنجان با بیان اینکه امروز مردم جهت تامین اقلام مصرفی خود به همکاری و کمک مسئولان نیاز دارند، گفت: در صورتی که مرغداران، اقدام به عرضه مرغ نکنند اجازه نمی دهم حتی یک مرغ از مبادی استان خارج شود.
فتح الله حقیقی با بیان این که نمی خواهیم حق کسی ضایع شود، تصریح کرد: تمام مسئولان دولتی و بخش خصوصی در مقابل مردم وظیفه دارند.
وی خاطرنشان کرد: به رغم شرایط سخت معیشتی کشور، مردم حضور پرشور و باشکوهی در راهپیمایی 22 بهمن داشتند و پیامی که این حضور به مسئولان داد این بود که در راه انقلاب از جان خود می گذریم.
حقیقی با بیان اینکه شیوه تهدید در برابر مشارکت مردم، صحیح نیست، افزود: پیام مردم این بود که مسئولان هم باید برای رفع مشکل آن ها در تلاش باشند که در این راستا انتظار می رود تمام مدیران و اصناف به مردم کمک کنند.
استاندار زنجان با بیان اینکه اکنون زمان تهدید نیست، گفت: دشمن به اندازه کافی فشار وارد می کند و تهدید مرغداران و کشتارگاه ها نیز تفاوتی با فشار دشمن ندارد در حالی که باید از حقوق مردم و نظام دفاع کنیم.
وی با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون 2.5 برابر نسبت به سال 96 مواد پروتئینی در استان توزیع شده است، افزود: غالب این مواد پروتئینی، دولتی بوده اند پس بخش خصوصی هم باید قدم هایی برای معیشت مردم بردارد.
حقیقی از دبیرخانه ستاد تنظیم بازار استان خواست تا متوسط قیمت مرغ در استان های همجوار و رعایت نکردن قیمت ابلاغی دولت توسط برخی استان ها را به صورت مکتوب به ستاد تنظیم بازار کشور، گزارش دهد.
مقام عالی دولت در استان با تاکید بر تبعیت از قیمت ابلاغی ستاد تنظیم بازار کشور تا تعیین تکلیف نهایی، گفت: اصناف و کشتارگاه های مرغ باید در این زمینه همکاری کرده و تا تعیین تکلیف نهایی، مرغ مورد نیاز استان را تامین کنند، ضمن این که تمهیدات تشویقی نیز برای مجموعه هایی که همکاری دارند اندیشیده شود.
این مسئول تاکید کرد: سهمیه آرد استان تحت هر شرایطی باید حفظ شود تا مشکلی پیش نیاید.
حقیقی با بیان اینکه بزرگترین وظیفه مسئولان، ایجاد آرامش در بین مردم است، اظهار داشت: باید به گونه ای عمل شود که مردم احساس کنند مدیران در خدمت آن ها هستند.
وی تصریح کرد: امیدواریم به برکت خون شهدا و حضور باشکوه مردم در راهپیمایی 22 بهمن، اواخر سال را با آرامش سپری کنیم و سال آینده نیز گشایش ویژه ای رخ دهد.

بیش از 2 برابر سال گذشته، مواد پروتئینی در استان توزیع شده است
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان نیز با ارائه گزارشی از وضعیت قیمت و توزیع گوشت قرمز و مرغ گرم و منجمد گفت: میزان توزیع گوشت قرمز منجمد سال گذشته 135 تن بود که امسال تاکنون 691 تن توزیع شده است که 411 درصد افزایش دارد.
حسین جعفری خاطرنشان کرد: 565 تن مرغ منجمد در سال 96 در سطح استان توزیع شده بود که در سال جاری تاکنون 677 تن توزیع شده است.
وی افزود: سال گذشته 21 تن گوشت گرم وارداتی در استان توزیع شده بود که امسال 200 تن توزیع شده است.
جعفری با بیان اینکه سال 96 گوشت منجمد گوسفندی در استان، توزیع نشده بود، تصریح کرد: امسال تاکنون 24 تن گوشت منجمد گوسفندی توزیع شده است، همچنین در سال گذشته، گوشت گرم گاوی نیز توزیع نشده بود که امسال 15 تن توزیع شده است.
این مسئول با بیان اینکه امسال تاکنون یک هزار و 607 تن انواع مواد پروتئینی در استان، توزیع شده است گفت: این میزان، بیش از 2 برابر سال گذشته است.
جعفری با بیان اینکه از اواخر آذرماه جاری، قیمت مرغ گرم در استان زنجان 11 هزار و 500 تومان عرضه شده است، خاطرنشان کرد: در صورتی که این قیمت در سراسر کشور، اجرایی شود ما هم آمادگی کنترل قیمت را داریم ولی چون به دلیل افزایش قیمت گوشت قرمز، فشار مصرف بر روی مرغ است، در صورت اجرا نشدن در کل کشور، مشکلات بسیاری پیش روی مرغداران زنجانی خواهد بود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان تصریح کرد: میزان توزیع روزانه 45 تن مرغ در استان طی روزهای اخیر به 60 تن رسیده که بررسی های میدانی نشان از خروج مرغ از استان دارد.
وی همچنین در خصوص آرد واحدهای نانوایی آزاد پز گفت: 3 نوع آرد در استان برای مصارف مختلف عرضه می شود.
جعفری افزود: نوع اول برای واحدهای یارانه پز است که به قیمت 665 تومان عرضه می شود و نوع دوم برای آزادپزان است که به قیمت حدود 900 تومان و نوع سوم نیز مختص صنف و صنعت است که به قیمت کیلویی حدود یک هزار تومان عرضه می شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه میانگین مصرف آرد واحدهای آزادپز استان طی 6 ماهه اول سال جاری، حدود 2 هزار تن در ماه بوده است، خاطرنشان کرد: امروز درخواست آرد از سامانه توزیع آرد به 6 هزار تن رسیده در حالی که این معقول نیست.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار زنجان نیز با بیان اینکه افزایش 3 برابری مصرف آرد استان طی ماه های اخیر به هیچ وجه پذیرفته نیست، گفت: نحوه مصرف و در واقع ورود و خروج آرد یارانه ای در سطح استان به ویژه در روستاها باید به صورت جدی نظارت شود.
فرامرز نیک سرشت خاطرنشان کرد: گندم به قیمت یک هزار و 370 تومان توسط دولت خریده شده در حالی که آرد به قیمت بین 600 تا 900 تومان عرضه می شود که این امر، یارانه بردار است.
وی تصریح کرد: سامانه ای توسط دولت برای مدیریت مصرف آرد و یارانه اختصاص یافته است.
نیک سرشت در خصوص قیمت مرغ نیز خاطرنشان کرد: قیمت مرغ در برخی استان ها با بیش از 15 هزار تومان عرضه می شود که انگیزه ای برای خروج مرغ از استان زنجان خواهد بود و اگر این موضوع از سوی ستاد تنظیم بازار کشور، مدیریت نشود، کنترل قیمت در استان با سختی مواجه خواهد شد.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com