مرغ تولیدی در سمنان فاقد باقیمانده دارویی است

مرغ تولیدی در سمنان فاقد باقیمانده دارویی است
 مدیرکل دامپزشکی استان سمنان با اشاره به نظارت جدی بر مرغداری های استان به منظور تولید گوشت سالم، گفت: مرغ تولیدی در این استان فاقد باقیمانده های دارویی است.
محمد سعیدی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بازرسان و کارشناسان اداره کل دامپزشکی استان سمنان گوشت مرغ آماده برای عرضه به بازار را از لحاظ داروهای ممنوعه و غیرمجاز، و در مورد داروهای مجاز به ویژه آنتی بیوتیک ها از لحاظ مصرف حد مجاز مورد بررسی دقیق قرار می دهند که تمام این موارد نشاندهنده سلامت گوشت مرغ در بازار این استان است.
وی ادامه داد: از ابتدای سال تا کنون به منظور بررسی و آزمایش میزان داروی باقیمانده در مرغ تولیدی 30 طرح پایش دارویی در استان سمنان اجرایی شد.
به گفته وی، پاسخ آزمایش دارو در مرغ تولیدی در مدت 72 ساعت صادر می شود و در صورتی که در آزمایش ها اثری از داروی ممنوعه مشاهده شود، با واحد مرغداری برخورد قانونی و در مواردی تا 100 روز مرغ ناسالم به منظور دفع مواد دارویی غیرمجاز و سالم سازی نگهداری می شود.
سعیدی با اشاره به شایعه سازی برخی ناآگاهان درباره استفاده از هورمون در مراحل پرورش مرغ، اظهار داشت: در مرغداری ‌ها هورمون مصرف نمی شود، زیرا هورمون قیمت بالایی دارد و برای تاثیرگذاری باید در مدت طولانی استفاده شود که از نظر اقتصادی مقرون به صرفه نیست.
مدیرکل دامپزشکی استان سمنان گفت: مکمل و مواد معدنی مورد استفاده در واحدهای مرغداری به صورت رسمی و زیر نظر سازمان دامپزشکی تولید و در اختیار واحد مرغداری قرار می گیرد.
مدیرکل دامپزشکی استان سمنان گفت: شهروندان می توانند هرگونه تخلف و مشاهده موارد مشکوک را با تلفن 1512 به کارشناسان اداره کل دامپزشکی استان سمنان به منظور پیگیری گزارش دهند.
به گزارش ایرنا، 511 واحد مرغداری فعال در استان سمنان وجود دارد که از این تعداد 421 واحد پرورش دهنده مرغ گوشتی با ظرفیت تولید 10 میلیون قطعه در هر دوره، 42 مزرعه مرغ تخم گذار، 12 واحد پرورش شتر مرغ و 6 واحد پرورش بوقلمون با ظرفیت تولید 20 هزار قطعه است.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com