مدیریت دوگانه وزارتخانه ها و کمبود اقلام اساسی

مدیریت دوگانه وزارتخانه ها و کمبود اقلام اساسی
 نماینده اهواز از صدور دستور برای وارد کردن روزانه ۲۰۰ تُن مرغ به استان خبر داد و گفت: عدم هماهنگی بین وزارتخانه‌ها و مدیریت دوگانه وزارت صمت و جهاد کشاورزی باعث مشکلات به وجود آمده در تامین اقلام اساسی مردم شده است.
مجتبی یوسفی امروز چهارشنبه یکم اردیبهشت‌ماه در خصوص کمبود مرغ و اقلام اساسی در بازار استان اظهار کرد: سیاست‌های دولت در حوزه اقتصادی در حدی بی‌برنامه بود که این عدم هماهنگی بین وزارتخانه‌ها و هیئت دولت باعث کمبود اقلام‌ اساسی مردم در بازار شد.
وی با بیان اینکه عدم هماهنگی و مدیریت دوگانه که نیمی از کار را به دست وزارت جهاد کشاورزی و نیمی دیگر که توزیع بوده را در اختیار وزارت صمت قرار داده باعث بروز برخی از مشکلات شده است، افزود: به دلیل عدم‌حمایت از تولیدکنندگان در گذشته به‌خصوص مرغداران و نبود صرفه اقتصادی با توجه به هزینه‌های بالا، طی یک هفته اخیر دوباره شاهد صف‌های مردم برای خرید مرغ و دیگر اقلام اساسی هستیم.

گروه صنعتی  اسکندری


نماینده مردم اهواز با اشاره به مصرف ماهیانه مرغ در خوزستان که حدود ۱۲ هزار تُن بوده و میزان تولید این محصول در استان ۹ هزار تُن است، ادامه داد: به وزیر جهاد کشاورزی و صمت تذکر دادیم که اواخر سال گذشته جوجه ریزی کمتر انجام شد و بعضی از دولتمردان فقط به واردات علاقه داشتند و اقدامی برای ساماندهی بازار مرغ انجام ندادند و با توجه به اینکه دوره جوجه ریزی ۴۰ روز است مشکلات کمبود مرغ در اردیبهشت‌ماه و ماه رمضان مضاعف خواهد شد.
یوسفی گفت: طبق پیگیری‌ها در مرحله اول دستور وارد کردن روزانه ۲۰۰ تُن مرغ منجمد به استان صادر شد. همچنین ۳ استان دیگر معین شده‌اند که روزانه ۷۵ تن مرغ به خوزستان اختصاص دهند که متاسفانه هنوز عملی نشده است‌.
وی ادامه داد: وزارت صمت و جهاد کشاورزی تصور می‌کنند که مشکلی در خوزستان نیست درصورتی‌که مصرف روزانه مرغ خوزستان نزدیک ۴۷۰ تُن بوده و تولید آن در استان تنها ۲۰۰ تُن است.
نماینده مردم اهواز تصریح کرد: به مدت ۴ سال توسعه مرغداری‌های فعلی و احداث مرغداری جدید ممنوع اعلام شده بود که طی دستورات گرفته شده، مرغداری‌های فعلی می‌توانند افزایش ظرفیت بدهند و تولیدکنندگان می‌توانند مرغداری‌های جدید را با حمایت و تسهیلات کم‌بهره تاسیس کنند.
یوسفی همچنین از تامین نهاده‌های دامی برای آبزیان و مراکز پرورش ماهی برای استان خبر داد.
وی در خصوص خرید تضمینی گندم نیز گفت: با توجه به افزایش‌های چند برابری قیمت کود و هزینه ماشین‌آلات که برای کشاورزان سنگین بود، خرید تضمینی گندم با قیمت قبلی یعنی ۴ هزار تومان برای کشاورز صرفه اقتصادی نداشت.
نماینده اهواز در‌ پایان با بیان اینکه با پیگیری‌های انجام شده قیمت تضمینی خرید گندم از کشاورزان اصلا و ۵ هزار تومان شد، بیان کرد: به‌جای اینکه پول را به افرادی بدهیم که واردات را با دلار انجام دهند یارانه آن را در اختیار کشاورزان قرار دهیم.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com