مجتمع بزرگ مرغ ‌تخم‌گذار در گچساران احداث می‌شود

مجتمع بزرگ مرغ ‌تخم‌گذار در گچساران احداث می‌شود
رئیس اداره تعاون گچساران از کلنگ‌زنی بزرگ‌ترین مرغداری تخم‌گذار کهگیلویه و بویراحمد در منطقه ماهور باشت گچساران در هفته تعاون خبر داد.
سیداسلام حسینی‌نیک اظهار داشت: در هفته تعاون در گچساران طرح‌های خوبی افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود.
وی مرغداری تخم‌گذار 45 هزار قطعه‌ای گچساران را بزرگ‌ترین مرغداری تخم‌گذار در کهگیلویه و بویراحمد دانست و ظرفیت این مرغداری را 45 هزار قطعه‌ عنوان کرد.
حسینی‌نیک با اشاره به میزان سرمایه‌گذاری برای راه‌اندازی این مرغداری گفت: افزون بر 11 میلیارد و 800 میلیون ریال برای این پروژه در نظر گرفته شده است.
وی بیان داشت: از میزان اعتبار درنظر گرفته ‌شده برای ساخت و راه‌اندازی مرغداری تخم‌گذار گچساران، 80 درصد توسط اعتبارات دولتی و 20 درصد توسط سرمایه‌گذار تأمین می‌شود.
رئیس اداره تعاون گچساران میزان اشتغال‌زایی این طرح را هفت نفر به‌طور مستقیم و 35 نفر به‌طور غیرمستقیم عنوان کرد.
حسینی‌نیک تسریع در زمینه اختصاص اعتبار برای کلنگ‌زنی مرغداری تخم‌گذار گچساران را برای راه‌اندازی این طرح ضروری دانست و از مسئولان خواست تا در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهند.
وی افتتاح کارخانه تولید آجر در منطقه کمبل باشت را از جمله طرح‌های افتتاحی گچساران در هفته تعاون عنوان کرد.
حسینی‌نیک ابراز داشت: برای افتتاح کارخانه تولید آجر بیش از 7 میلیارد ریال هزینه شده که این طرح در مجموع 30 نفر مستقیم و 70 نفر به‌طور غیر مستقیم اشتغالزایی دارد.
رئیس اداره تعاون گچساران بیان داشت: تعاونی سهام عدالت باشت نیز در هفته تعان افتتاح شده که با افتتاح این طرح بسیاری از مشکلات مردم در زمینه دریافت سهام عدالت برطرف می‌شود.
حسینی‌نیک تعداد تعاونی‌های گچساران را افزون بر یک هزار تعاونی عنوان کرد و گفت: نیمی از این تعاونی‌ها غیرفعال و با نیمه‌فعال بوده که عدم دریافت تسهیلات بانکی توسط بانک‌های عامل دلایل مهم غیرفعال‌ بودن این تعاونی‌ها می‌باشد.
وی، میزان اشتغال‌زایی تعاونی‌های گچساران را افزون بر 3 هزار نفر عنوان کرد و از بانک‌های عامل خواست تا همکاری بیشتری با تعاونی‌ها داشته ‌باشند.
وی با قدردانی از سرپرست بانک توسعه تعاون کهگیلویه و بویراحمد در تعامل با تعاونی‌های گچساران، دستور پرداخت وام‌ها و قسط‌بندی تسهیلات ارائه ‌شده، نشست و تعامل با مدیران تعاونی را از جمله اقدامات مؤثر بانک توسعه تعاون کهگیلویه و بویراحمد در راستای حمایت از تعاونی‌ها عنوان کرد.
رئیس اداره تعاون گچساران با بیان اینکه بخش تعاون به‌عنوان یکی از بخش‌های سامان‌ دهنده فعالیت‌های اقتصادی کشور است، ابراز داشت: نقش تعاونی‌ها در توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در ایران چاره‌ساز بسیاری از مشکلات و موانع بوده است.
حسینی‌نیک افزود: روحیه تعاون مردم را در برابر سختی‌ها در صحنه نگه داشته و اراده آنان را در اموری که مربوط به خود آنان است، عینیت می‌بخشد.
وی ابراز داشت: تعاون و همکاری متقابل زمینه‌های یگانگی و وحدت و یکپارچگی هر چه بیشتر مردم را فراهم کرده و اعضای شرکت تعاونی با مشورت با هم از تجربیات هم‌دیگر استفاده می‌کنند.
حسینی‌نیک با اشاره به اینکه تعاونی‌ها فقط در مسایل اقتصادی کاربرد ندارند، خاطرنشان کرد: کشورهای موفق اقتصادی دنیا در بسیاری از زمینه‌های اقتصادی و اجتماعی خود از تعاونی‌ها بهره می‌گیرند.
وی آموزش را از جمله ضرورت‌های تعاونی‌ها دانست و بیان داشت: آموزش سبب تقویت بنیه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در جامعه شده و آموزش تعاونی‌ها موجب گسترش این زمینه‌ها در سطوح مختلف جامعه می‌شود.
حسینی‌نیک گفت: تعاونی‌ها با نقش و جایگاهی که قانون اساسی کشور برای آن‌ها تعریف و تعیین کرده، باید جریان اصلی و منشأ بروز تحولات بزرگ اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی باشند.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com