لیست فروشندگان بدسابقه خارجی نهاده های دامی تدوین و منتشر می‌شود

لیست فروشندگان بدسابقه خارجی نهاده های دامی تدوین و منتشر می‌شود
یک مقام مسئول گفت: بانک اطلاعاتی فروشندگان بدسابقه خارجی نهاده‌های دامی تهیه می شود تا میزان خسارتی که این فروشندگان به واردکنندگان تحمیل می‌کنند به حداقل برسد.
سعید دخانیان با اعلام این مطلب اظهارداشت: با توجه به اینکه در سالهای اخیر به دلیل شرایط ناشی از تحریم امکان انجام معاملات خارجی از طریق شیوه‌های پرداخت ایمن همچون اعتبارات اسنادی یا برات وجود ندارد بنابراین خریدهای خارجی در قالب پرداخت‌های طرف سوم در قراردادهای فیمابین شرکتهای واردکننده و فروشندگان خارجی انجام می‌شود.
وی افزود: استفاده از این شیوه برای خرید کالا موجب اختلافات مالی طرفین از لحاظ کیفیتی و وزنی شده است به همین علت و بنا بر درخواست اعضا اتحادیه که دچار خسارت مالی جدی شده‌اند کارگروه حقوقی اتحادیه واردکنندگان نهاده‌های دام و طیور ایران تشکیل شده است.
دخانیان ادامه داد: در عرصه تجارت بین المللی برخی فروشندگان به دلیل بی اطلاعی تجار وغیرقابل استفاده بودن سیستم بانکی الزام آور تعهدات خود را انجام نمی‌دهند که موجب تحمیل خسارت به شرکتهای واردکننده می‌شود. در این زمینه اتحادیه واردکنندگان نهاده‌های دام وطیور ایران با دریافت اطلاعات از اعضا و اخذ مشاوره از متخصصین نسبت به جمع آوری اطلاعات فروشندگان خوشنام و متعهد و فروشندگان بدسابقه اقدام نموده و بانک اطلاعات مربوطه را ایجاد می‌کند.
دخانیان تصریح کرد: در زمینه تجارت داخلی نیز واردکنندگان معمولاً با ترخیص کاران، انبارداران و شرکتهای باربری به لحاظ عدم اجرای مصوبات و رعایت نرخ‌های قانونی دچار مشکل می‌شوند که لازم است در این زمینه تمهیداتی اندیشیده شود.
عضو اتحادیه واردکنندگان نهاده‌های دام و طیور ایران گفت: همچنین اتحادیه ساز و کار لازم را برای اهلیت سنجی پیمانکاران مختلف (ترخیص کاران، انبارداران و …) را فراهم نموده تا اعضا بتوانند در قراردادهای خود ریسک کمتری را داشته باشند.
عضو کارگروه حقوقی اتحادیه واردکنندگان نهاده‌های دام و طیور ایران خاطرنشان کرد: این کارگروه تهیه نمونه قراردادهای حقوقی تعهدآور و ایجاد ارتباط با اتحادیه‌ها، اتاق‌های بازرگانی و اتاق‌های مشترک متناظر در کشورهای فروشنده به عنوان مرکز اتکای اعضا و طرف مشاوره و راهنمایی شرکتها را در دستور کار دارد.
وی یادآور شد: از دیگر اقداماتی که در راستای حمایت حقوقی از اعضا اتحادیه واردکنندگان نهاده‌های دام و طیور ایران صورت می‌گیرد این است که در جهت بالا بردن توان کارشناسی شرکتها کلاسهای آموزشی در خصوص مسائل بازرگانی بین الملل (تنظیم قراردادها، اینکوترمز و …) برگزار می‌شود.
دخانیان اظهار داشت: استفاده از ظرفیت‌های سازمان توسعه تجارت و شوراهای حل اختلاف برای احقاق حقوق اعضا و جلوگیری از فعالیت فروشندگان غیر متعهد و بدسابقه از دیگر اقداماتی است که از سوی کارگروه حقوقی اتحادیه به مرحله اجرایی در خواهد آمد.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com