لبنیات گلستان به چهار کشور صادر می‌شود

لبنیات گلستان به چهار کشور صادر می‌شود
مدیرکل دامپزشکی گلستان گفت که از ابتدای امسال و باوجود محدویت ناشی از ویروس کرونا، محصولات لبنی تولیدی استان با نظارت کارشناسان این سازمان به چهار کشور آذربایجان، گرجستان، عراق و سوریه صادر شد.
غلامرضا محرابی اظهار داشت: بر اساس آمار احصا شده از مجوزهای سلامت صادره دامپزشکی گلستان؛ از ابتدای امسال تاکنون افزون بر ۶۸۶ تن لبنیات تولیدی استان شامل انواع پنیر، خامه و شیر به کشورهای مزبور صادر شد.
وی با بیان اینکه مطابق همین آمار سال گذشته نیز ۱۷۱ تن انواع محصولات لبنی از گلستان به دو کشور گرجستان و روسیه صادر شد، افزود: ۳۳ کارخانه لبنی در استان فعالیت دارد که دو مورد آن دارای کد صادراتی است.
خلیل زاده مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی گلستان هم در این رابطه به ایرنا گفت: ۳۳ واحد لبنی استان دارای ظرفیت اسمی تولید بیش از ۷۷۵ هزار تن در سال و اشتغال ۱۳۰۰ نفر است.
گلستان با داشتن اقلیم مناسب کشاورزی از قطب های مهم پرورش دام کشور نیز هست.
درویشعلی حسن زاده معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان نیز به ایرنا گفت: با وجود محدودیت ناشی از کرونا طی پنج ماه نخست امسال صادرات کالای غیرنفتی از گلستان به ۲۳ کشور آسیایی و اروپا صورت گرفت.
در گلستان بیش از ۸۰۰ فعال اقتصادی، عضو اتاق بازرگانی، صنایع، معادن کشاورزی استان هستند.
تنها گمرک خشکی استان گلستان در مرز اینچه برون شهرستان گنبد کاووس واقع در شمال استان و همسایگی کشور ترکمنستان قرار دارد که ارتباط جاده و ریل را با کشورهای آسیای میانه و چین برقرار می کند.
 
کلمات کلیدی صادرات لبنیات
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com