قیمت هر کیلوگرم دان از ۳۴۰۰ تومان گذشت

قیمت هر کیلوگرم دان از ۳۴۰۰ تومان گذشت
نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران کشور معتقد است به رغم عدم تخصیص ارز برای واردات، نهاده‌های دامی به میزان کافی در بازار وجود دارد و انبار شرکت پشتیبانی امور دام پر است، اما سودجویان از شرایط به وجود آمده استفاده کرده قیمت‌ها را بالا برده‌اند.
حبیب اسدالله نژاد با تاکید بر اینکه مرغداران در حال حاضر نهاده‌های دامی را به سختی و با قیمت بالا تامین می‌کنند، اظهار کرد: در حال حاضر هر کیلوگرم ذرت با قیمت 2 هزار و 400 تومان و هر کیلوگرم سویا با قیمت 3 هزار و 500 تومان به دست مرغداران می‌رسد.
وی ادامه داد: نکته قابل توجه این است که این نهاده‌ها با ارز 4200 تومانی وارد شده و قیمت مصوب ذرت یک هزار و 500 تومان و قیمت مصوب سویا 2 هزار و 450 تومان است.
اسدالله نژاد با بیان اینکه افزایش قیمت نهاده‌ها دامی افزایش قیمت دان را به دنبال داشته است، افزود: قیمت هر کیلوگرم دان نیز از 3 هزار و 400 تومان گذشت در حالی که اگر نهاده‌ها با قیمت مصوب تامین شود قیمت هر کیلوگرم دان نباید بیش از 2 هزار و 600 تومان باشد.
به اعتقاد وی دلیل افزایش قیمت نهادهای دامی و دان بیش از آنکه تحت تاثیر کمبود عرضه باشد نتیجه سودجویی فرصت طلبان است.
اسدالله نژاد یادآور شد: نهاده‌های دامی با ارز دولتی وارد کشور شده‌اند و فرصت طلبان به بهانه عدم تخصیص ارز به نهاده‌های مانده در گمرک، قیمت آن‌ها را بالا برده‌اند.

وی با انتقاد از دستگاه‌های نظارتی اظهار کرد: همواره شاهد آن هستیم که دستگاه‌های نظارتی تمرکز خود را بر بخش تولید گذاشته و در صورتی که افزایش قیمت در تولید رخ دهد برخورد قهری می‌کنند، در حالی که افزایش قیمت در بخش تولید نتیجه افزایش قیمت مواد اولیه است.
به گفته  اسدالله نژاد؛ دستگاه‌های نظارتی به جای برخورد قهری با مرغداران باید ترمز خود را بر عوامل افزایش نهاده‌های تولید بگذارند که مابه التفاوت قیمت نهاده‌های دامی با نرخ ارز دولتی را به جیب خود سرازیر می‌کنند.
نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران کشور قیمت تمام شده هر کیلوگرم مرغ را 10 هزار و 500 تومان تا 11 هزار تومان عنوان کرد.
اسدالله نژاد گفت: در حال حاضر  هر کیلوگرم دان آماده 800 تومان گران‌تر از قیمت مصوب با ارز 4200 تومانی است، اگر هر مرغ 2.5 کیلوگرمی در طول دوره پرورش 4.5 کیلوگرم دان مصرف کند قیمت تمام شده تولید هر کیلوگرم مرغ برای مرغدار یک هزار و 400 تومان افزایش می‌یابد.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com