قیمت نهاده‌های دامی‌ تا 5 برابر افزایش یافته است

قیمت نهاده‌های دامی‌ تا 5 برابر افزایش یافته است
ناصر نبی‌پور شرایط بازار نهاده‌های دامی ‌و تخم‌مرغ را بسیار نامطلوب توصیف کرد و گفت: میانگین قیمت هر کیلوگرم تخم‌مرغ درب مرغداری ٩٠٠٠ تومان است در حالی که ستاد تنظیم بازار قیمت را ٩٥٠٠ تومان تعیین کرده بود.
وی افزود: در حال حاضر قیمت تخم‌مرغ با احتساب ارز ٤٢٠٠ تومانی برای نهاده‌ها؛ ١٤ هزار و ٢٠٠ تومان است این در حالی است که نهاده‌ها نیز با ارز ٤٢٠٠ به دست تولیدکننده نمی‌رسد. این فعال بخش خصوصی ادامه داد: قیمت ریزمغذی‌ها حداقل چهار تا پنج برابر و قیمت واکسن حدود چهار تا ١٠ برابر شده است. هم‌اکنون در بازار نهاده‌ها فقط بحث کمبود مطرح نیست الان دیگر نهاده پیدا نمی‌شود. دیروز سویا را به قیمت ٧٩٥٠ تومان خریداری کردیم امروز نرخ آن به ٩٠٠٠ تومان رسیده است. نبی‌پور قیمت هر کیلوگرم ذرت را نیز ٢٦٠٠ تومان اعلام کرد و گفت: در صورت ادامه این روند مرغداران مرغ‌های جوان خود را نیز به کشتارگاه خواهند فرستاد. وی درباره طرح تحویل نهاده خام به کارخانجات خوراک و تحویل دان آماده به تولیدکننده بیان کرد: در این زمینه تجربیات خوبی وجود ندارد و برخی کارخانجات باعث بدبینی تولیدکنندگان شده‌اند به همین دلیل مرغدار برای خرید به آنها مراجعه نمی‌کند. اگر قرار است این طرح اجرا شود باید زیر نظر خود تشکل‌ها باشد. به این معنا که تشکل‌ها یا کارخانه‌ای را بخرد یا اجاره کند و یا با آن قرارداد ببندد در این صورت طرح موفق خواهد شد.
 
نظرات شما
  •  

    fooad گفت : ۹۹/۰۵/۲۵

    مشکل اصلی ما این است که قرار گذاشتیم دنیای خودمان را بخاطر سعادت اخروی تخریب کنیم غافل از اینکه اینطور چیزی محال است تا موقعی که مواضع سیاسی دولت مردان تغییر نکند ملت و کشور قربانی اصلی سیاستهای کسانی خواهد شد که خود را برتر از همه کس و همه چیز میدانند لذا مردم روز به روز قربانی تفکرات بیمار گونه اقلیت حاکم در جامعه خواهند شد .هیچ کس حاضر نیست نظر مردم را راجع به وضعیت فعلی سوال کند شاید مردم مایل باشند دنیای اسوده تری را تجربه کنند و حساب کتاب روز جزا را به خدا محول کنند نه مسئولان

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com