قیمت تمام شده تولید مرغ بیش از نرخ مصوب آن است

قیمت تمام شده تولید مرغ بیش از نرخ مصوب آن است
بررسی های میدانی نشان می دهد که قیمت هر کیلو مرغ با افزایش نسبت به روزهای قبل در سطح بازار به ۲۹ تا ۳۲ هزار تومان رسیده است که هر یک از فروشندگان دلایلی برای این گرانی ها مطرح می کنند.
صدرا علی اکبرخانی مدیر عامل اتحادیه مرغداران گوشتی  قیمت مرغ را تابع عرضه و تقاضا دانست و گفت: در شرایطی که قیمت تمام شده برای تولیدکننده بیش از نرخ مصوب است، چطور می‌توان از تولیدکننده انتظار داشت که کمتر از قیمت تمام شده بفروشد.
وی افزود: در مواقعی که قیمت سقوط می کند، مسئولان دولتی به سراغ مرغداران نمی آیند و مکانیزم عرضه و تقاضا را علت اصلی کاهش قیمت می دانند، اما در مواقعی که بالا می رود، به دنبال سرکوب قیمت هستند‌.
اکبرخانی با اشاره به اینکه کمبودی در عرضه مرغ شب عید نداریم، بیان کرد: با توجه به ۱۳۰ میلیون جوجه ریزی برای ایام‌پایانی سال، دغدغه خاصی نداریم و هم اکنون به سبب آنکه مرغداران به گونه ای جوجه ریزی می کنند که در اسفند مرغ تولیدی خود را به بازار عرضه کنند، این امر بر افزایش قیمت در بازار دامن زده است و با افزایش عرضه در اسفند بازار مرغ به تعادل می رسد.
این مقام مسئول متوسط قیمت واقعی هر کیلو مرغ زنده را ۱۶ هزار و ۲۰۰ تومان اعلام کرد و گفت: با توجه به افزایش قیمت مولفه های تولید از کمیته راهبردی تنظیم بازار انتظار می رود که تجدید نظری در قیمت داشته باشد چرا که پس از اعلام نرخ مصوب ۱۳ هزار و ۱۰۰ تومانی در مهر با احتساب ۱۰ درصد در اختیار استانداران، قیمت مصوب ذرت و کنجاله سویا، حمل و نقل و جوجه یکروزه پس از آن افزایش یافت.
اکبرخانی در پایان تصریح کرد: علی رغم آنکه سامانه بازارگاه تازه تاسیس است، اما علاوه بر کاهش درصد ضریب خطا و انحراف موجب شده نهاده بدست تولیدکننده واقعی برسد. هر چند تاخیرهایی بین ورود جوجه در سالن با عرضه نهاده بدست مرغدار وجود دارد که قابل رفع است.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com