قیمت بین المللی تخم مرغ افزایش نشان می دهد

قیمت بین المللی تخم مرغ افزایش نشان می دهد
در حالیکه برخی مرغداران به سختی می توانند هجوم تقاضا و سفارشات را پاسخ گو باشند، برخی دیگر ده ها هزار پرنده را معدوم سازی می کنند.
از ابتدای ماه مارس تا آوریل (طی یک ماه) بهای تخم مرغ به صورت عمده بیش از 3 برابر شده است یعنی از 94 سنت / دوجین به 3.1 دلار رسیده است. به دلیل ترس مردم از قرنطینه و افزایش تقاضا برای خرید (چرا که در حال حاضر تمام وعده های غذایی در خانه تهیه می شوند) برخی سوپرمارکت ها گزارش داده اند که میزان سفارش آنها برای تخم مرغ 4 تا 6 برابر زمانیست که اوضاع عادی بود.
با این حال علیرغم اینکه برخی مرغداران به سختی قادر به تأمین سفارشات و تقاضا هستند؛ عده ای دیگر مجبور شدند دهها هزار پرنده را از بین ببرند. البته هر دو گروه خریداران و فروشندگان تخم مرغ معتقدند که در طی هفته ها یا ماههای آتی، عرضه و تهیۀ تخم مرغ "با مشکل و کمبود" مواجه خواهد بود.
هفتۀ گذشته کمپانی بزرگ Cargill در ایالت مینه سوتای امریکا به طور موقت کار را تعطیل و 300 نفر از نیروی کار خود را تعلیق کرد. این شرکت سالانه 800 میلیون تخم مرغ را فراوری و به صورت فراورده های تخم مرغ مایع به شرکت های غذایی در سرتاسر کشور ارسال می کند.
مدیریت کمپانی Cargill در بیانیه ای اذعان داشت : "بایستی خاطر نشان سازم که سفارشات ارگان های خدمات غذایی متوقف نشده اما با توجه به کاهش سفارشات، Cargill و فروشندگان تخم مرغ این کمپانی با کوشش و پشتکار در تلاشند تا به برقراری تعادل کمک کنند."
تنها کمی پیش از آنکه Cargill به طور موقت کار را تعطیل سازد، 15 کارگر از سوی شرکت Daybreak Foods که طرف قرارداد با مرغداری Mergens برای پرورش طیورش بود برای معدوم سازی 61 هزار پرنده ارسال کرد. پرنده هایی که طبق قراداد بنا بود به منظور تولید تخم مرغ پرورش داده شوند اما در مقابل با گاز دی اکسید کربن معدوم و سپس با کامیون های بزرگی حمل و به کارخانۀ عمل آوری ضایعات کشتارگاهی برای تولید غذای سگ فرستاده شدند.
مرغداری Mergens روزانه تقریباً 700 دلار از فروش تخم مرغ درآمد داشت اما حالا نمی داند که چگونه باید ادامه دهد.
صاحب فارم Mergen اذعان داشت 5 فارم دیگر در مینه سوتا نیز طیور خود را معدوم ساختند و این اتفاق در سایر ایالت های امریکا نیز رخ می دهد. دو کارخانۀ فراوری در ایالت پنسیلوانیای امریکا به دلیل اینکه تعدادی از نیروی کار آن تست کرونای مثبت داشتند موقتاً تعطیل شدند و بیش از 2 فارم نیز طیور خود را معدوم ساختند.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com