قیمت جدید تخم مرغ بزودی اعلام می‌شود

قیمت جدید تخم مرغ بزودی اعلام می‌شود
تصویر:تخم مرغ
ناصر نبی‌پوردرباره اینکه آیا آزاد شدن صادرات می‌تواند در بهبود شرایط صنعت مرغ تخم گذار مؤثر باشد؟ اظهار داشت: هنوز مشخص نیست ما بازار صادراتی برای صادرات این محصول داشته باشیم یا خیر؛ حدود ١٠ الی ١٢ روز طول می‌کشد تا شرایط کاملاً روشن شود. وی با بیان اینکه در گذشته فقط ترکیه رقیب ایران در زمینه صادرات تخم مرغ بود، گفت: هم‌اکنون اوکراین و آذربایجان نیز به جمع رقبای ما افزوده شده‌اند.رئیس ‌هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار با بیان اینکه هم اکنون هر کیلوگرم تخم مرغ بین ٢٢٠٠ تا ٢٣٠٠ تومان زیر قیمت تمام شده تولید عرضه می‌شود، افزود: سه الی چهار ماه است که این شرایط پیش آمده که در نهایت موجب اعتراض مرغداران و آزاد شدن صادرات شد.
نبی‌پور میانگین قیمت هر کیلوگرم تخم مرغ درب مرغداری را بین ٦٢٠٠ تا ٦٣٠٠ تومان اعلام و اضافه کرد: قیمت تمام شده تولید از نظر ما کیلویی حدود ٨٤٠٠ تومان است و وزارت جهاد نیز سال گذشته قیمت تمام شده تخم مرغ را با توجه به قیمت‌های قبلی نهاده‌های دامی، کیلویی ٧٥٠٠ تومان اعلام کرده بود که الان با توجه به تغییر قیمت نهاده‌های دامی، نرخ جدید این محصول تا چند روز دیگر از سوی وزارت جهاد کشاورزی اعلام خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه نهاده‌های دامی در بنادر به وفور وجود دارد، بیان کرد: حمل و نقل نهاده‌ها با مشکل مواجه است و ماشین‌ها و کامیون‌ها از حمل بار امتناع می‌کنند.رئیس ‌هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار اضافه کرد: اگر توزیع نهاده‌ها به درستی مدیریت شود وضعیت درست می‌شود، چون مدیریت انجام نمی‌شود شرایط به این صورت است.
لازم به ذکر است، این مقام مسئول از طرفی اعلام می‌کند نهاده‌های دامی به وفور وجود دارد و از طرف دیگر می‌گوید قیمت‌های کنونی پایین‌تر از قیمت تمام شده است؛ اگر مبنای قیمت عرضه و تقاضا باشد، وفور کالا ممکن است قیمت آن را پایین‌تر از قیمت تمام شده تعیین کند اما اگر مبنای قیمت گذاری، قیمت تمام شده است، دیگر حرف زدن از وفور کالا معنایی ندارد. جالب اینجاست که این مقام مسئول حتی به نقش نظارت در توزیع هم اشاره کرده که عاملی کاملا متفاوت از علل ذکر شده دیگر است!
 
کلمات کلیدی قیمت تخم مرغ
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com