فلسفه صادرات دام ، حمایت از عشایر است

فلسفه صادرات دام ، حمایت از عشایر است
رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: فلسفه صدور مجوز صادرات دام عشایر، حمایت از عشایر در شرایط خشکسالی، بهبود بازار خرید و فروش دام است.

مجتبی دهقانپور در جلسه بررسی روند صادرات دام در استان فارس، تاکید کرد: براساس اهداف صادرات دام باید نظارت و کنترل در خصوص خرید دام از عشایر توسط اتحادیه تعاونی‌های عشایری در دستور کار قرار گیرد.

او افزود: در خصوص پرداخت مطالبات عشایر فروشنده دام نیز تضامین و اقدامات لازم بعمل آید.

مدیرعامل اتحادیه دامداران متحرک ایران نیز در این جلسه بیان کرد: سیاست‌های مهم دولت و وزارت جهاد کشاورزی در راستای حمایت از دام عشایر و در راستای کاهش اثرات خشکسالی شامل خرید حمایتی دام مازاد، تامین علوفه دام مولداست.

خرم اظهار کرد: صدور مجوز صادرات ۱۵۰ هزار راس دام عشایر است که در این مرحله در استان فارس در خصوص صادرات دام عشایر قرارداد صادرات ۴۵ هزار راس دام با شرکت‌های مجری بر اساس دستورالعمل صادرات دام منعقد شده است.

بیات، مدیرکل امور تعاونی‌های سازمان امور عشایر نیز گفت: بر اساس دستورالعمل ابلاغی برای نظارت بر کیفیت صادرات دام در استان‌ها کمیته‌ای با حضور روسای اداره تعاونی‌ها، حراست و امور عشایر شهرستان مربوطه تشکیل و در خصوص بررسی فرآیند دام خریداری شده به منظور صادرات راستی آزمایی و مستند سازی انجام شود.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com