فعالیت بزرگترین گله دامی ایل دو فرانس کشور در پردیس

فعالیت بزرگترین گله دامی ایل دو فرانس کشور در پردیس
تصویر:فرشید نصیری و گله دامی ایل دو فرانس
فرشید نصیری دامدار نمونه و کارآفرین موفقی است که حدود ۴ سال گذشته با احداث دامداری خود با دام بومی در شهرستان پردیس کار خود را آغاز کرد و این واحد امروز بعنوان یکی از موفق ترین نمونه های دامی کشور با پرورش نژاد مولد ایل دو فرانس بمناسبت دهه فجر مورد بازدید مسئولین جهادکشاورزی استان و فرمانداری شهرستان پردیس قرار گرفت  .
نصیری  که بزرگترین گله دامی ایل دو فرانس کشور را دارد در گفتگو با خبرگزاری برنا گفت: خرید این نژاد دامی با بهترین شرایط صورت گرفت و این محیط با مدیریت صنعتی و ایجاد بستر مناسب برای دام و کاملا استاندارد زیر نظر تیم پزشکی ثابت فعالیت می کند.
وی با بیان اینکه در حال حاضر ۷۰۰ راس مولد در این مرکز داریم ،  افزود: طی دو، سه سال آینده تصمیم داریم با افزایش راس مولد پیش رفته و با توجه به اینکه تولید این نژاد هم رشد خوبی دارد و هم دارای مزیت های بیشتری نسبت به نژادهای دیگر است سرمایه گذاری روی این نژاد انجام شد.
وی با توجه به مشکلات بخش خصوصی و نیاز به تلاش مضاعف برای موفقیت با توجه به محدودیت های موجود گفت: در ایران کسی که در حوزه صنعت کار میکند فقط باید برپایه عشق و علاقه جلو رفته و رشد صنعت برایش اهمیت داشته باشد در غیر اینصورت همین سرمایه را در هر بخش دیگری خرج میکرد  سود بالاتری  داشت.
وی همچنین از گسترش دامپروری خود در زمینی به مساحت ۸ هکتار در دماوند خبر داد و افزود: در حال حاضر و شرایط اقتصادی فعلی کشور سرمایه گذاری های انجام شده در این بخش سودی نداشته و تمامی هزینه ها شخصی تامین می شود و حتی خوراک دام را بصورت آزاد تامین می کنیم.
نصیری افزود: ما برای تامین خوراک دام  گاهی سویا تا کیلویی ۱۸ هزار  تومان تهیه می کنیم و ۷۰ درصد هزینه های ما خوراک دام است.
این تولید کننده دام کشور خاطر نشان شد: در حال حاضر ما روی نژاد های بومی منطقه سیاه کبود( زندی) کار می کنیم و زایش بره های  دورگه داخلی با حدف دنبه را  در برنامه داریم.

خوراک دام فرخی

قریشی رئیس جهاد کشاورزی شهرستان پردیس نیز در همین رابطه اظهارداشت : این مرکز دامپروری جز بهترین نمونه ها در کشور است و شهرستان پردیس در حال حاضر به احیا  بیش از ۱۷۲ واحد دامداری در این شهرستان  پرداخته و وجود نژادهای بومی و مرغوب دامی در شهرستان پردیس سبب رشد ۵۷ درصدی سرمایه در این بخش شده است.
وی همچنین گفت:  استقبال و علاقمندی روستائیان و دامداران شهرستان پردیس به پرورش دام سبک سبب ایجاد اشتغال در سال جهش تولید و معرفی ۹۰ واحد دامداری جهت صدور پروانه به نظام مهندسی شد و نژادهای بومی و مرغوب دامی در شهرستان پردیس همانند نژاد رومانوف، لاکن و ایل دو فرانس که از دام‌های شیری و گوشتی کمیاب و خاص می‌باشند سبب رونق در اشتغال‌زایی  در سطح شهرستان پردیس شده است.
رئیس جهاد کشاورزی شهرستان پردیس بیان کرد: دامدارانی که دارای پروانه نظام صنفی باشند می توانند از خوراک و علوفه برای دام با سهمیه دولتی استفاده کنند.
وی در خصوص مرکز دامپروری نصیری گفت: این دامپروری یکی از بزرگترین پرورش دهنده های گوسفند نمونه خارجی در کشور است و ما این تعداد مولد را درسایر دامپروری ها نداریم و  این باعث افتخار شهرستان پردیس است.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com