فعالیت 2260 واحد مرغداری گوشتی در مازندران

فعالیت 2260 واحد مرغداری گوشتی در مازندران
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به فعالیت دو هزار و 260 واحد مرغداری گوشتی، 220 واحد مرغ مادر و 45 کارخانه جوجه کشی در استان گفت: تلفات واحدهای مرغداری مازندران 4 تا 5 درصد از میانگین کشوری کمتر است.
علیرضا عطایی‌نژاد با اشاره به اهمیت پدافند غیرعامل در بخش کشاورزی اظهار کرد: بخش دام و طیور یکی از حوزه‌های آسیب‌پذیر بخش کشاورزی در مقابل حوادث و بیماری‌ها است.

 آنفلوانزای حاد پرندگان از بیماری‌های مهم در حوزه طیور است
وی با بیان اینکه بخش دام و طیور در زمینه بیماری‌ها آسیب‌پذیری بیشتری نسبت به سایر بخش‌ها دارد، که خسارت جبران ناپذیری را به این بخش وارد می‌کند.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به اهمیت کنترل و پیشگیری این بیماری در واحدهای طیور، اطلاع‌رسانی سریع و به موقع برای کنترل این بیماری توسط کارشناسان امور دام و مراکز جهاد کشاورزی شهرستان‌ها را مورد تاکید قرار داد.
عطایی‌نژاد با بیان اینکه استان مازندران با داشتن دو هزار و 260 واحد مرغداری گوشتی، 220 واحد مرغ مادر و 45 کارخانه جوجه کشی از ظرفیت و جایگاه ویژه‌ای در صنعت طیور کشور برخوردار است، تصریح کرد: ویروس بیماری آنفولانزای پرندگان به سرعت منتشر می‌شود
وی با بیان اینکه رابطه مسقیمی بین پرورش اردک بومی و بروز این بیماری وجود دارد، افزود: این بیماری تبعات بهداشتی و اقتصادی بسیاری را برای بخش طیور و سلامت جامعه به همراه خواهد داشت.
 
راه‌های کنترل و پیشگیری
به گفته شکری، رعایت نکات بهداشتی و قرنطینه‌ای مانند پوشیدن لباس و کفش کار، دوش گرفتن قبل و بعد از کار، شستشو و ضد عفونی دست‌ها، سالن، وسایل کار و نقلیه، تهیه جوجه و خوراک طیور از مبدا مطمئن، دفن بهداشتی یا سوزاندن لاشه‌های آلوده از راه‌های پیشگیری و کنترل این بیماری است
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com