فعالیت کشتارگاه مرغ ایلام پس از ۱۰ ماه از سر گرفته شد

فعالیت کشتارگاه مرغ ایلام پس از ۱۰ ماه از سر گرفته شد
عزیز قیصوری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با شروع به کار کشتارگاه مرغ مانشت ایلام قیمت مرغ در استان ایلام به طور چشمگیری کاهش خواهد یافت.
وی افزود: با نصب دستگاه های جدید و تکمیل چرخه کشتار در این واحد صنعتی ظرفیت کشتار در این واحد صنعتی بین 60 تا 70 تن مرغ زنده در طول شبانه روز و توزیع 20 ماشین خاور مرغ در استان می رسد.
به گفته قیصوری با توجه به پتانسیل و‌ ظرفیت استان ایلام در طول مرغ مرغوب و باکیفیت و نیز شروع به فعالیت کشتارگاه مرغ مانشت در صدد فراهم کردن شرایط برای صادرات مرغ استان‌‌ به کشور عراق هستیم.
وی در مورد طولانی شدن فرآیند راه اندازی دوباره کشتارگاه مانشت یادآور شد: پیش از این مقرر شد اواخر شهریور یا اوایل مهرماه این واحد فعالیت خود را آغاز کند اما به علت بروکراسی های اداری و تغییر مالکیت آن به اتحادیه مرغداران روند شروع مجدد کشتار آن طول کشید.
قیصوری افزود: برای خریداری و تجهیز کامل چرخه کشتار آن 70 میلیارد تسهیلات از سوی بانک عامل کشاورزی به اتحادیه مرغداران تخصیص یافت و این واحد صنعتی از مالکیت خصوصی به تملیک اتحادیه مرغداران استان ایلام درآمده است.
وی با بیان اینکه کشتارگاه صنعتی ایلام در زمره هفت کشتارگاه برتر کشور است، گفت: با نصب تجهیزات جدید می توان از خونابه،‌ فضولات، پر، امحا و احشا و ضایعات دورریختنی مرغ به صورت فشرده بسته بندی و صادر کرد و‌ 80 نفر به صورت مستقیم در بخش های مختلف این واخد صنعتی اشتغال دارند.
به گزارش ایرنا، کشتارگاه سپید مرغ مانشت از اواخر سال گذشته به علت ضرردهی از سوی مالک قبلی تعطیل شد و در این مدت مرغ مورد نیاز استان ایلام از استان های همجوار چون کرمانشاه تامین می شد و این موضوع باعث افزایش قیمت تمام شده مرغ برای تولیدکننده، فروشنده و‌ خریدار شده بود.
استان ایلام دارای 400 واحد مرغداری است که در هر دوره تولید (بین 45 تا 50 روز) هفت میلیون تن مرغ را تولید می کنند و حدود 2 هزار نفر به صورت مستقیم و هشت هزار نفر هم غیر مستقیم در صنعت مرغداری ایلام فعال هستند.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com