فروش جوجه یک روزه بالاتر از قیمت مصوب

فروش جوجه یک روزه بالاتر از قیمت مصوب
معاون تولید بهبود امور دام جهاد کشاورزی استان یزد گفت: قیمت جوجه یک روزه در حال حاضر بالاتر از قیمت مصوب در حال فروش به تولیدکننده است و همین موضوع نارضایتی تولیدکنندگان را به دنبال داشته است.
مهدی غیب اللهی، با اعلام اینکه استان یزد تولید کننده جوجه یک روزه نیست و جوجه های یک روزه مورد نیاز یزد از استانهای شمالی تامین می شود اظهار داشت: قیمت مصوب تنظیم بازار برای جوجه یک روزه که به صورت هماهنگ به سراسر کشور ابلاغ شده ۴هزار و۲۰۰تومان می باشد اما در حال حاضر گزارشات متعددی وجود دارد که تولید کننده، جوجه یک روزه را با قیمتی بالاتر از نرخ مصوب و حتی تا ۶هزارتومان در حال خریداری می باشد و همین موضوع باعث نارضایتی تولید کننده مرغ شده است.
وی ادامه داد: یزد به این دلیل که تولید کننده جوجه یک روزه نیست و قیمت گذاری هم به صورت کشوری انجام می شود، استان یزد هیچ اختیار و نظارتی بر این موضوع ندارد و تنها گزارشات متعدد تولیدکنندگان را به وزارت جهاد کشاورزی ارسال کرده ایم و مسئولین وزارت جهاد کشاورزی باید در این زمینه اقدماتی انجام دهند.
معاون تولید بهبود امور دام جهاد کشاورزی استان یزد با اشاره به اینکه منطقی به نظر می رسد که به دنبال افزایش قیمت مرغ، قیمت جوجه یک روزه هم افزایش یابد تصریح کرد: در زمینه جوجه روزی در حال حاضر در سطح استان هیچ گونه مشکلی وجود ندارد وبرای فروردین۱۴۰۰ به میزان ۲میلیون و ۵۷۸هزار جوجه ریزی در سطح استان یزد انجام شده که حتی ۱۰درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.
شایان ذکر است در شرایطی کمتر از یک ماه از افزایش حدود۵هزارتومانی قیمت مرغ میگذرد، عدم افزایش قیمت جوجه یک روزه و درمقابل افزایش قیمت مرغ موجبات نارضایتی تولیدکنندگان جوجه یک روزه را فراهم آورده و شاید همین موضوع بهانه ای باشد که در آینده ای نزدیک مجددا شاهد افزایش قیمت مرغ باشیم.
 
نظرات شما
  •  

    محمد گفت : ۰۰/۰۲/۰۵

    لطفا منبع اخبار را اعلام کنید.

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com