عمان واردات محصولات مرغداری از مالزی، ویتنام و کامبوجیه را ممنوع کرد !

عمان واردات محصولات مرغداری از مالزی، ویتنام و کامبوجیه را ممنوع کرد !
وزارت کشاورزی این کشور اذعان داشت این ممنوعیت به دنبال نگرانی های مقامات دامپزشکی بین الملل وضع شد.
عمان هرگونه واردات طیور زنده و محصولات مرغداری از کشورهای مالزی، ویتنام، و کامبوجیه را ممنوع اعلام کرد.
بر اساس گزارشی از رسانۀ Times of Oman، وزارت کشاورزی و شیلات عمان ادعا کرده است که ممنوعیت واردات از این سه کشور بر اساس توصیه و نگرانی های "مقامات دامپزشکی" صورت گرفته و ضمناً از آنها با عنوان "مقامات بین الملل" عنوان کرده است .
در این سه کشور انفولانزای مرغی گزارش شده است
درحالیکه وزارت مربوطه، قید نکرده که این نگرانی های دامپزشکی دقیقاً چیست، گزارشاتی تأیید شده مبنی بر شیوع انفولانزای حاد طیور در این سه کشور در سال 2018 میلادی دریافت شد.  به گزارش سازمان جهانی سلامت حیوان (OIE)، در آغاز ماه سپتامبر، سه مورد انفولانزای حاد طیور H5N1 در مالزی گزارش شد که به دنبال آن مجموع 770 مرغ و مرغابی معدوم سازی شدند.
تنها چند روز پیش از تأیید گزارش انفولانزای طیور در مالزی، سازمان جهانی سلامت حیوان (OIE) گزارشی مبنی بر شیوع انفولانزای حاد طیور H5N1 در کامبوجیه داد که به دنبال آن، 318 پرنده به هلاکت رسیدند و 60 پرندۀ مشکوک به این بیماری نیز معدوم سازی شدند.
ویتنام نیز اخیراً گزارشی از انفولانزای طیور داده است. در آخرین روزهای ماه جولای، ویروس H5N6 در دستۀ طیور سه نقطه در شمال کشور کشف شد؛ دو مورد در ایالت Hai Phong و یک مورد در Nghe An که به دنبال آن تقریباً 1,600 پرنده از بین رفتند و تعداد 11,030 پرنده نیز به منظور کاهش احتمال سرایت به سایر طیور معدوم شدند.  
پیش از این آخرین مورد انفولانزا در ویتنام در ماه فوریه گزارش شده بود.   
صنعت مرغداری عمان رو به رشد است
عمان تابحال هیچ گزارشی مبنی بر وقوع انفولانزای طیور به سازمان جهانی سلامت حیوان نداشته است. صنعت مرغداری این کشور خاورمیانه ای در آستانۀ رشد و پیشرفت است به طوریکه کمپانی های Dar Al Tomouh و A’Saffa Foods به منظور کمک به خودکفایی عمان در زمینۀ مواد غذایی، در پروژه های جدید مرغداری سرمایه گذاری کرده اند.
کمپانی Dar Al Tomouh در حال حاضر مشغول به احداث فارم مرغ گوشتی، جوجه کشی، و کارخانۀ فراوری گوشت طیور است، همچنین قراردادهایی با تولیدکنندگان و پرورش دهندگان داخلی انعقاد می کند، و فرصت های شغلی و استخدامی و سلامت غذایی بیشتری برای مردم این کشور به وجود آورده است.
در همین حال، کمپانی A’Saffa Foods از برنامه های خود مبنی بر دو برابر کردن ظرفیت تولید گوشت مرغ خبر داد. برآورد می شود که پروژۀ توسعۀ دو مرحله ای این کمپانی در حدود 45 میلیون ریال عمانی (117 میلیون دلار) هزینه در بر داشته باشد.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com