عربستان سعودی واردات از 11 کمپانی فراروری برزیلی را متوقف کرد

عربستان سعودی واردات از 11 کمپانی فراروری برزیلی را متوقف کرد
اتحادیۀ پروتئین دامی برزیل از این تصمیم بسیار شگفت زده شد و وزرای مربوطه در سدد هستند تا در این رابطه از سازمان تجارت جهانی استمداد جویند.
در 6 می سال جاری، عربستان سعودی واردات محصولات مرغداری فراوری شده از 11 شرکت برزیلی که 7 کمپانی آن مربوط به کارخانجات مطرح JBS Group بودند، را لغو کرد. این تصمیم در 23 ماه می اجرا می گردد. عربستان سعودی در واقع دومین مقصد صادراتی مهم و بزرگ برای محصولات مرغداری برزیل محسوب می شد.
وزارت بهداشت عربستان سعودی و سازمان غذا و داروی این کشور در یادداشتی کمپانی های مجاز به صادرات به عربستان سعودی را اعلام کردند اما هیچ توضیح یا جزئیات دیگری نیافزودند.  
از سال 2016 میلادی تاکنون صنعت مرغداری عربستان سعودی در تلاش است تا تولیدات مرغ خود را بالا ببرد و به خودکفایی برسد. توقف همکاری با کارخانجات برزیلی در همان هفته ای اعلام شد که کمپانی "المراعی" که یکی از بزرگترین تولید کنندگان مرغداری عربستان سعودی است اظهار کرد با سرمایه گذاری 1.8 میلیارد دلاری سعی در دو برابر سازی تولیدات خود دارد.  
بنا بر یادداشت مشترکی از سوی وزارت کشاورزی و وزارت خارجه برزیل : "مقامات عربستان سعودی هیچ اعلان قبلی و یا هیچ گونه دلیل و توجیهی برای این کارشان ندادند."  
در حال حاضر هیچ گونه روابط تجاری بین کمپانی JBS Group و بازار مرغداری عربستان سعودی نیست. کمپانی JBS اذعان کرد : "تمامی محصول تولید شده ای که بنا بود به بازار سعودی وارد شود اکنون باید به مقاصد دیگری ارجاع داده شود."
برزیل در سدد است تا از سازمان تجارت جهانی در این راستا کمک بخواهد.  
در حال حاضر، تنها از 4 کارخانۀ BRF و 5 شرکت صادراتی کوچک برزیلی به عربستان سعودی واردات مرغداری ادامه دارد.  
اتحادیۀ پروتئین دامی برزیل: "تصمیمی یک طرفه و غافلگیر کننده!"
در اولین فصل سال 2021 میلادی، صادرات گوشت مرغ برزیلی به عربستان سعودی با 8.5 درصد رشد نسبت به دورۀ مشابه در سال 2020 میلادی به 120800 تن رسید. اتحادیۀ پروتئین دامی برزیل در یادداشتی این تصمیم ناگهانی عربستان سعودی را "تصمیمی یک طرفه و غافلگیر کننده" خواند.
تاکنون بازار عربستان سعودی اصلی ترین مقصد صادراتی برای محصولات مرغداری برزیل محسوب می شد اگر چه در سال 2019 میلادی، چین به دلیل شیوع بیماری در میان گلۀ دامی بزرگترین وارد کنندۀ محصولات مرغداری برزیل شد.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com