طرح تهاتر دام با نهاده‌های دامی

طرح تهاتر دام با نهاده‌های دامی
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد از اجرای طرح تهاتر دام با نهاده های دامی در این استان خبر داد.

سید علی معتمدی پور روز دوشنبه در گفت و گویی افزود:از زمان آغاز طرح حمایتیِ خرید دامِ پرواری از عشایر تاکنون ۲ میلیارد تومان دام از دامداران استان خریداری شده است.

وی حمایت از تولیدکنندگان در بخش کشاورزی و پاسخ به مطالبه این قشر از جامعه به عنوان فعالان عرصه تولید و امنیت غذایی را از اولویت‌های دولت و وزارت جهاد کشاورزی دانست .

معتمدی پور افزود:با توجه به افزایش بهای نهادهای دامی معضلاتی برای دامداران ایجاد شد و وضعیت بازار به نحوی است که برای برقراری تعادل شرکت پشتیبانی امور دام جهاد کشاورزی وارد عمل شد.

وی با اشاره به اینکه بخشی از مطالبات دامداران در زمینه خرید دام با تاخیر پرداخت شد و بر اساس دستورالعمل بخشی از باقیمانده این بدهی را جهاد کشاورزی به صورت تهاتر بین بهای دام و نهادهای دامی به تولیدکنندگان پرداخت می کند. 

وی گفت: انتخاب با خود تولیدکنندگان و دامداران است بدین صورت که بها به صورت کامل یکجا پرداخت شود و یا به صورت تهاتر دام‌های پروار از تولیدکنندگان خریداری می شود و در قبال آن به آنها نهادهای دامه عرضه می شود.

طرح خرید حمایتی بره و گوساله پرواری دامداران و عشایر کهگیلویه و بویراحمد از مردادماه امسال در استان آغاز شد.

در این طرح قیمت هر کیلوگرم وزن زنده دام‌ پرواری ۸۵ هزار تومان تعیین شد و براساس آن مباشر خرید، دام را از دامداران خرید و در کشتارگاه دام، کشتار و سپس گوشت منجمد آن را به شرکت پشتیبانی امور دام جهاد کشاورزی تحویل می‌دهد.

دامداران استان امسال هم به دلیل خشکسالی مازاد و انباشت دام داشتند و از طرفی تقاضای و قدرت خرید مردم بسیار کم بوده است که این طرح برای کاهش ضرر و زیان دامداران اجرا شده است.

 تعداد واحدهای دامی کهگیلویه و بویراحمد بیش از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار راس است. بیش از ۴۰ هزار دامدار در استان فعال هستند.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com