صندوق بیمه کشاورزی شیوه پوشش بیمه اولی طیور را اعلام کرد

صندوق بیمه کشاورزی شیوه پوشش بیمه اولی طیور را اعلام کرد
صندوق بیمه کشاورزی اعلام کرد: بیمه اولی های طیور می توانند از طرح تخفیف ۵۰ درصدی بهره مند شوند.
به گزارش روز چهارشنبه صندوق بیمه کشاورزی،  قانون بیمه کشاورزی مصوبه مجلس شورای اسلامی در بخش بیمه طیور برنامه بیمه ای سال زراعی ۱۴۰۰ - ۱۳۹۹ برای انواع طیور تحت پوشش لاین، اجداد، مادر، نیمچه گوشتی، تخمگذار تجاری و بوقلمون به سراسر کشور برای اجرا ابلاغ شده است.
ویژگی ممتاز این دوره بیمه ای طرح تخفیف ۵۰ درصدی برای تولیدکنندگانی است که سابقه بیمه تکمیلی نداشته یا برای نخستین بار اقدام به جوجه ریزی در طیور تخمگذار تجاری و نیمچه گوشتی می کنند.
همچنین همسو با سیاست های کلان دولت و با هدف حمایت از نژاد ایرانی آرین، تخفیف ۵۰ درصدی بدون شرط حق بیمه درطرح بیمه پایه و تکمیلی در تمامی رده های طیور با سویه آرین در نظر گرفته شده است.
دراین طرح، با پرداخت ۴۲۴ ریال حق بیمه نیمچه گوشتی در صورت بروز خسارت ناشی از حذف کانون آلوده و عوامل قهری، طبیعی، به ازای هر قطعه در سن ۴۲ روزگی مبلغ ۲۰۰ هزار ریال غرامت پرداخت خواهد شد.
در ادامه می توان به کاهش حق بیمه سهم بیمه گذار به میزان ۱۲ درصد و افزایش حداکثر تعهد بیمه به میزان ۳۰ درصد نسبت به سال زراعی گذشته، در طیور تخمگذار تجاری به عنوان دیگر ویژگی های ارزنده این طرح بیمه ای اشاره کرد.
همچنین افزون بر بیمه طیور، تعداد ۴۲ فعالیت در زیربخش زراعت، ۴۶فعالیت در زیربخش باغبانی، ۱۸ فعالیت در زیربخش دام، ۱۲فعالیت در زیربخش طیور، ۱۰ فعالیت زیربخش منابع طبیعی، ۲۵فعالیت درزمینه بیمه تنه درختان و۱۱ فعالیت درزیربخش آبزی پروری ازپوشش حمایتی بیمه دیجیتال کشاورزی درکشور برخوردارند.
همه عملیات مالی از جمله تمامی  گردش های مالی در صندوق بیمه کشاورزی به شکل شفاف،بربسترسامانه هوشمند و دیجیتال بوده و خسارات کلی توسط ماهواره و فنآوری سنجش از دور ، ارزیابی و در کوتاه ترین زمان ممکن به حساب بیمه گذاران زیاندیده پرداخت می شود.
تولید طیور در کشوربه عنوان محصولی راهبردی نقش مهمی در تأمین پروتئین مصرفی با توجه به افزایش روز افزون جمعیت و اهمیت تأمین مواد غذایی به ویژه پروتئین مورد نیاز دغدغه های امروز بشر به حساب می آید.
گوشت مرغ و تخم مرغ از فرآورده های مهم کشاورزی است و یک یاز بهترین منابع پروتئین حیوانی مرغ و محسوب می شود و ای را در زمینه تولید گوشت سفید مرغ و تخم مرغ در رتبه ۱۰ کشور نخست تولید این محصول به شمار می رود.
سالیانه نزدیک به ۱.۵ میلیون بیمه نامه از سوی صندوق بیمه کشاورزی، صادر و طیف گسترده ای از ریسکهای رایج بخش از جمله سیل، خشکسالی، سرما و یخبندان و بیماری های دام و طیور را زیر پوشش حمایتی خود قرار می دهد.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com