صادرات 19 قلم داروی دامی ایرانی به 8 کشور

صادرات 19 قلم داروی دامی ایرانی به 8 کشور
رئیس ‌سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه پنج بیماری دامی در کشور ریشه‌کن می‌شود، گفت: 19 قلم داروی دامی را به هشت کشور صادر می‌کنیم و حتی به دنبال بازارهای صادراتی جدید هستیم.

 سید محمد آقامیری دیروز در نشست خبری به مناسبت هفته دولت اظهار داشت: به دنبال امضای یادداشت تفاهم بهداشتی با کوبا در زمینه ریشه‌کنی پنج بیماری دامی در کشور، هستیم. این بخشی از دیپلماسی غذایی است که در راستای سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران انجام می‌شود.

وی ادامه داد: تمام تلاش ما در این سازمان این است که از تولید حمایت کنیم اما خط قرمز ما سلامت مردم است و سازمان دامپزشکی کشور تحت هیچ شرایطی اجازه واردات محصول آلوده را نمی‌دهد. برنامه سازمان این است که حداقل پنج بیماری را در دام‌ها ریشه‌کن کند. اینها بیماری‌های آبله، تب برفکی، شاربن،‌ هاری و بروسلوز است که در زمان‌بندی پس از دو سال امکان‌پذیر انجام خواهد شد.

رئیس‌ سازمان دامپزشکی کشور افزود: این اقدام مزایای بسیاری در حوزه سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و امنیتی خواهد داشت و به دنیا ثابت خواهیم کرد که شرایط تحریم نمی‌تواند مانع باشد. با توجه به شرایطی که پیش می‌رویم به زودی خودکفایی در ریشه‌کنی پنج بیماری در کشور را جشن می‌گیریم.

 آقامیری تاکید کرد: تولید بذر واکسن‌های خاص را با همکاری کشورها از جمله کشورهای آفریقایی انجام می‌دهیم. سیاست ما این است که در برخی از واکسن‌ها ظرفیت خالی داریم و تولیدکنندگان واکسن می‌توانند ظرفیت مازادشان را صادر کنند و در این زمینه با کشورهای دیگر انجام می‌دهیم که این ظرفیت به حداکثر تولید برسد.

او درباره اینکه آیا کمبود داروی دامی در کشور وجود دارد؟ گفت: نه تنها کمبود نداریم بلکه سه شرکت داریم که 19 قلم داروی دامی را به هشت کشور صادر می‌کنند و حتی به دنبال بازارهای صادراتی جدید هستند. ‌اکنون با 14 کشور از جمله کشورهای عضو اتحادیه اروپا تفاهم‌نامه در زمینه دیپلماسی غذایی داریم اما با 45 کشور در یک ماه گذشته مکاتبه داشتیم که برخی از آنها جواب داده‌اند.

رئیس ‌سازمان دامپزشکی کشور درباره متوقف بودن صادرات مرغ به عراق، افزود:‌ با این وجود برخی از تولیدات داخلی که با برچسب شرکت‌های عراق به این کشور صادر می‌شده اما هیچ‌وقت قانونی نبوده است. با مذاکراتی که در دولت سیزدهم صورت گرفت صادرات به عراق به صورت رسمی انجام خواهد شد.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com